چرم

مدیر کل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش صادرات محصولا چرمی کشور سالیانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، محسن گرجی افزود: دولت به‌منظور ارتقای صادرات این محصولات در حوزه ترجیحات تعرفه‌ای اقداماتی را انجام داده و اکنون در حال پیش بردن تعرفه ترجیحی با کشورهای اوراسیا و شانگهای هستیم.

وی با اشاره به اشتغال‌به کار بیش از ۵۰ هزار نفر در ۱۱ هزار واحد صنعتی کیف، کفش و چرم در سراسر کشور، بیان‌داشت:‌ از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۱۵۰ میلیون جفت کفش و ۸۰ میلیون فوت‌مربع انواع چرم در کشور تولید شد.

گرجی همچنین ظرفیت سالیانه تولید انواع کفش و پایپوش را ۲۷۰ میلیون جفت برشمرد و از داخلی‌سازی بیش از ۹۵ درصدی در صنعت کفش، کیف و چرم خبر داد.

یازدهمین نمایشگاه امپکس ۲۰۲۳

وی همچنین از برگزاری یازدهمین نمایشگاه تخصصی چرم، کفش، کیف، ماشین آلات و صنایع وابسته (امپکس ۲۰۲۳) خبر داد که از ۱۹ دی‌ماه به میزبانی محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به مدت چهار روز (تا ۲۲ دی‌ماه) برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۱۵ هزار متر مربع در ۶ سالن برگزار خواهد شد و برای حضور در این دوره از نمایشگاه تاکنون ۱۵۰ شرکت ایرانی به همراه شرکت‌هایی به نمایندگی از دو کشور ترکیه و چین اعلام آمادگی کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =