• ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
  • کد خبر: 31937
  • readingTime: ۱ دقیقه
تولید گاز مایع LNG

پیش‌بینی می‌شود علی‌رغم کاهش اخیر قیمت گاز طبیعی در اروپا، روند افزایش قیمت آن در ۲۰۲۳ به‌خاطر کاهش عرضه و تقاضای بالا ادامه داشته باشد.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، علی‌رغم کاهش اخیر قیمت گاز طبیعی در اروپا به‌خاطر هوای نسبتاً گرم‌تر در زمستان، قیمت گاز ۲۰۲۲ را با یک افزایش قابل‌توجه به پایان می‌رساند. مهم‌تر از همه این‌که سرمایه‌گذاران در صنعت گاز باید منتظر یک سال قدرتمند دیگر در ۲۰۲۳ باشند، چون اکثر نشانه‌ها حاکی از ادامه‌ روند افزایش قیمت گاز طبیعی در بحبوحه کاهش عرضه و تقاضای بالاست.

افزایش قیمت گاز در سال گذشته با بالا رفتن تقاضا در اروپا به‌دنبال عدم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر آغاز شد. این شرایط با حمله روسیه به اوکراین در سال جاری میلادی و پاسخ اتحادیه اروپا به آن به صورت تحریم‌ نفت و گاز این کشور وخیم‌تر شد.

روسیه هم درعوض عرضه گاز به اروپا را مخصوصاً پس‌از خراب‌کاری در خط لوله نورد استریم ۱ که هنوز علی‌رغم پایان تحقیقات مقصر آن اعلام‌نشده متوقف کرد. تنها مسیر انتقال گاز روسیه به اروپا خط لوله‌ای بود که از اوکراین عبور می‌کرد.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد مسکو آماده ازسرگیری جریان گاز از طریق خط لوله یامال به اروپاست.‌ جریان گاز از این خط لوله به‌خاطر دلایل سیاسی متوقف شده و بدون استفاده باقی‌مانده است.

برنده دیگر سال ۲۰۲۲ در میان کالاها ذغال سنگ بود. علی‌رغم انتظارات، کثیف‌ترین سوخت فسیلی دنیا بازگشت شکوهمندی در ۲۰۲۲ داشت و دلیل آن بحران گاز اروپا و کمبود عرضه گاز و افزایش قابل‌توجه مصرف آن بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =