لوازم خانگی

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در کشور با وجود همه محدودیت‌های بین‌المللی آمادگی گسترش تعاملات با دیگر کشورها و بازارهای صادراتی را دارند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، عباس هاشمی افزود: گرچه تحریم‌ها از سال‌های گذشته وجود داشته و همچنان تداوم دارد، اما حرکت رو به جلوی صنعت متوقف نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی راه خود را می‌روند، بیان‌داشت: در عین حال باید سعی کنیم تا راه‌های تعامل با دیگر کشورها و کانال‌های ارتباطی بین‌المللی را با هوشمندی باز بگذاریم و روابط را تنظیم کنیم.

این مقام صنفی، به بازار جدید اوراسیا و روسیه برای فعالان لوازم‌خانگی اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی برای حضور و نفوذ در این بازار آمادگی دارند و باید تلاش کنیم همانند قطر فرصت‌سوزی نکنیم؛ در این راستا دولت و مسوولان هم باید به کمک بخش خصوصی بشتابند.

وی ادامه‌داد: کمک به تامین مواد اولیه واحدها به‌ویژه محصولات پتروشیمی مورد نیاز و استمرار در تامین آنها، همچنین ارائه مشوق‌های صادراتی و تسهیل شرایط به تولیدکنندگان جرات خواهد داد تا بتوانند قراردادهای بلندمدت صادراتی منعقد و با اطمینان به این بازارها نفوذ کنند.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران تصریح‌کرد: شرایط امروز روسیه و اوراسیا به‌گونه‌ای است که می‌توان حضور موفقی را برای شرکت‌های ایرانی در این بازارها متصور بود.

وی تاکید کرد: این انجمن در کنار سازمان توسعه تجارت، معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و همچنین سفارتخانه‌های ایران در این کشورها آمادگی دارد تا برای تحقق این مهم تلاش کند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد: مسوولان نیز با دید کلان نسبت به این مسائل، استراتژی صادراتی را برای کشور طوری تنظیم کنند که به اطمینان تولیدکنندگان برای حضور در بازارهای هدف صادراتی بیافزایند.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی

وی در ادامه درباره دستاوردهای بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی اظهار داشت: این نمایشگاه در رتبه (گرید) A پلاس برگزار می‌شود که از جمله الزامات این رتبه، حضور هیات‌های خارجی، برگزاری رویدادهای علمی و فناورانه و غیره است؛ در همین راستا در چهار روز برپایی نمایشگاه میزبان چند هیات خارجی بودیم.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران خاطرنشان‌کرد: با حضور این هیات‌ها، در آخرین روز از نمایشگاه قراردادهای خوبی بین تولیدکنندگان ایرانی و هیات‌های خارجی به‌ویژه در صنعت اجاق‌گاز منعقد شد که با جمع‌بندی جزئیات آن به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: این هیات‌ها از عراق، ارمنستان، تاجیکستان و اقلیم کردستان عراق در نمایشگاه حضور یافتند و علاوه بر آن، پنج غرفه نیز در اختیار اتاق بازرگانی ایران و فرانسه، اتاق ایران و آفریقا، فدراسیون روسیه، تاجیکستان و ارمنستان قرار گرفت.

هاشمی بیان‌داشت: در رویدادهای علمی نمایشگاه نیز معاون سفیر ارمنستان و رییس اتاق بازرگانی عراق حضور یافتند.

وی افزود: در جریان برگزاری رویداد علمی «هاتک» در این دوره از نمایشگاه، از چند محصول جدید هوشمند لوازم‌خانگی رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =