رییس جمهور در کهگیلویه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار زیربنایی از سفر مهرماه ۱۴۰۰رییس جمهور و متمم سفر برای این استان مصوب شده که باعث رونق و توسعه در استان خواهد شد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، علی شهابی نسب اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان ۲۱۷ طرح عمرانی با اعتباری حدود سه هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان مصوب شد.

وی افزود: حدود سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر با پیگیری های استاندار استان از محل متمم سفر به استان اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از مهم ترین پروژه های سفر ریاست جمهوری، تصریح کرد: پروژه جاده پاتاوه به دهدشت از جمله طرح هایی بود که در بحث سفر دیده و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن مصوب شد و اکنون نزدیک به ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهابی نسب تأکید کرد: این پروژه تا سال آینده به طور رسمی افتتاح خواهد شد البته هم اینک به صورت غیر رسمی قابل استفاده است.

وی گفت: آبرسانی به لیکک نیز با ۳۸۴ میلیارد تومان مصوب شده که امسال ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشته است. از این میزان ۶۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و اکنون ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهابی نسب عنوان کرد: پروژه سد تنگ سرخ از محل ماده ۵۶ در مصوبات سفر در نظر گرفته شد و امسال در لایحه ۹۲ میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی افزود: ۱۶۰ میلیارد تومان هم از محل ماده ۵۶ از طریق بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران تفاهم نامه منعقد شد که این اعتبار هم اختصاص پیدا می کند. این طرح، اکنون ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهابی نسب تصریح کرد: پروژه جاده یاسوج به سی سخت نیز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری برای آن مصوب شده است. امسال ۲۰ میلیارد تومان به آن تخصیص داده شده و در دست اجراست.

وی عنوان کرد: سد ایلی آباد و سد کوهبرد نیز جزو پروژه های مصوب سفر بوده که هر دو ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.هر دو آبگیری شده اند اما پیگیری برای اجرای عملیات پایین دست آن ها هم ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار بیمارستان در استان هم شامل بیمارستان سی سخت، لنده، لیکک و چرام هم از مصوبات سفر بوده اند که بیمارستان لیکک ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهابی افزود: سه بیمارستان دیگر به طور متوسط ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. ساخت بیمارستان لیکک به طور کلی تمام شده و تنها بحث تجهیزات آن مانده است که سال گذشته ۲۰ میلیارد از محل سفر به آن تزریق شده است و پیش بینی می شود با تزریق ۲۰ میلیارد تومان دیگر به این طرح، رسما دهه فجر امسال بهره برداری خواهد شد.

رئیس دولت سیزدهم نهم مهر سال گذشته در جریان پنجمین سفر استانی وارد یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد و در این سفر ۲۱۷ طرح به ارزش ۲۱هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.

در این سفر ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه محور در بخش های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب ،منابع نفت و گاز، پتروشیمی ، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت ها و شتاب بخشی به روند توسعه ای استان کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسید.

بهره برداری از این طرح ‌ها به توسعه همه جانبه کهگیلویه و بویراحمد و رونق روزافزون تولید در آن کمک بسزایی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =