• ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
  • کد خبر: 31352
  • readingTime: ۲ دقیقه
بندر

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اکنون ۶۷ پروژه با اعتبار ۳۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در بندرهای استان بوشهر در دست مطالعه و اجرا است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، علی فتحی روز جمعه در نشست جمع بندی سفر دو روزه خود به استان بوشهر اظهار کرد: بوشهر به عنوان نزدیک ترین بندر جنوبی به کشورهای حوزه خلیج فارس، همراه با بنادر تابعه نقشی مهم در مراودات منطقه ای و زنجیره ترابری کشور دارد.

وی بیان کرد: به فراخور این اهمیت سازمان بنادر و دریانوردی اکنون ۶۷ پروژه فعال با اعتبار ۳۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در بندر بوشهر و بنادر تابعه آن در دست مطالعه و اجرا دارد که در سال جاری سه هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافته است.

فتحی ادامه داد: از مبلغ یاد شده تاکنون دو هزار و ۴۵۰ میلیار ریال جذب شده و امیدواریم با تلاش مضاعف همکاران در ستاد و بنادر و مشاوران و پیمانکاران علاوه بر جذب مابقی اعتبارات تخصیصی، اعتبارات بیشتری نیز به بنادر استان بوشهر اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای مسئولیت اجتماعی خود با وجود محدودیت های اعتباری با هدف توسعه دریامحور در مناطق کم برخوردار از جمله ۱۰ بندر تابعه استان بوشهر اهتمام ویژه دارد.

فتحی افزود: در این راستا این سازمان در بنادر محمدعامری، بوالخیر، خارگ، کنگان، دیر، عسلویه، دیلم، گناوه، لاور ساحلی و ریگ ۱۱ پروژه اجرایی، عمرانی و تامین تجهیزات با اعتبار ۲۰ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال در دست مطالعه و اجرا دارد که این پروژه ها یکی پس از دیگری مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: از پروژه های مهم اجرایی در بنادر تابعه استان بوشهر می توان به اطاله موج شکن بندر کنگان با اعتبار یکهزار و ۶۶۹ میلیارد ریال و پیشرفت ۶۹.۳۳ درصدی اشاره کرد.

فتحی اظهار کرد: پروژه احداث اسکله ۹۰ متری محمدعامری نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده که اکنون پیشرفت ۷۴ درصدی دارد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: همچنین این سازمان طرح های توسعه بنادر ریگ و دیلم را در دست مطالعه دارد و مناقصه اطاله موج شکن بندر گناوه با اعتبار یکهزار هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در حال برگزاری است که انتظار می رود در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی افزود: از دیگر پروژه های بسیار مهم بندر بوشهر نیز می توان به اجرای تاسیسات زیربنایی جزیره نگین با با اعتبار یکهزار و ۵۳۲ میلیارد ریال اشاره کرد که اکنون نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

فتحی بیان کرد: بهره برداری از پروژه یاد شده زمینه ساز حضور سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =