سفر رییس جمهور

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت: ۷۸ طرح اولویت‌دار اقتصادی و عمرانی مصوب سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به مازندران تاکنون چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفتند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، رحیم بخشی افزود: حمایت مالی از ۶۴۶ طرح اولویت‌دار اقتصادی مصوب سفر رئیس جمهور به مازندران با اعطای تسهیلات ۱۱ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومانی با همراهی بانک‌های عامل از اواخر خرداد امسال آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این که، تاکنون ۷۸ طرح اقتصادی و عمرانی اولویت‌دار عمرانی و اقتصادی مصوب سفر رئیس جمهور به مازندران حدود چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفتند، ادامه داد: متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها اکنون ۵۰ تا ۶۰ درصد است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۵۰ درصد این طرح‌ها حداکثر تا دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران ادامه داد: تمامی طرح‌های مصوب سفر استانی رئیس جمهور به مازندران حداکثر تا ۲ سال آینده در گام اجرایی قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سفر استانی آیت الله سیدابراهیم رئیسی به مازندران طرح‌های مهم توسعه‌ای در حوزه صنعت و تولید شناسایی شد و با حمایت‌های مالی و اداری به طور حتم ظرفیت اشتغال‌آفرینی این بنگاه‌های اقتصادی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

بخشی با بیان این که بدون همراهی بخش خصوصی و سرمایه گذاری فعالان اقتصادی توسعه مازندران امکان‌پذیر نیست، گفت: برای شکوفایی ظرفیت‌های استان دستگاه‌های اجرایی و ستادی تمام قد در خدمت سرمایه‌گذاران خواهند بود.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران همراهی بانک‌های عامل در تخصیص و اعطای تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور به استان را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و ادامه داد: بانک‌ها با کلان‌نگری و پرهیز از کاغذبازی‌های اداری روند اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت به بنگاه‌های تولیدی را تسهیل کنند.

تصویب تسهیلات ویژه ازدواج

بخشی توضیح داد: ۲ هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان تسهیلات هم ویژه ازدواج جوانان در سفر استانی رئیس جمهوری به مازندران مصوب و بانک مرکزی مکاتبه پرداخت آن را با بانک‌های عامل انجام داده است.

وی بر تفکیک و نظارت شهرستانی طرح‌های عمرانی، زیرساختی و اقتصادی مصوب سفر رئیس جمهوری به مازندران از سوی فرمانداران در کنار بُرش دستگاهی تاکید کرد و افزود: مستندسازی پیگیری‌ها در جذب اعتبارات و نظارت بر طرح‌ها با جدیت از سوی مسئولان امر دنبال شود.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت : دستگاه‌های اجرایی در پیگیری، نظارت و کنترل طرح‌های عمرانی و زیرساختی مصوبات سفر رئیس جمهوری به مازندران با استانداری هماهنگ باشند تا با همراهی و نظارت معاونان تخصصی استاندار روند پیشرفت طرح‌ها تسریع شود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در مکاتبات اداری پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری خود با وزارتخانه‌ها نامه را به استانداری مازندران هم رونوشت بزنند تا به صورت مشخص و طبق زمان‌بندی مباحث کاری در این بخش پیش برود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.
استاندار مازندران در روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ با اعلام تشکیل ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به این استان، در حکمی حسین شاه‌پری را به عنوان مسوول ستاد و بازرس ویژه پیگیری منصوب کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =