• ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
  • کد خبر: 31220
  • readingTime: ۱ دقیقه
صادراتی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: ۲۰ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۲۲۳ دلار کالای غیرنفتی امسال از محلات به خارج از کشور صادر شد که عمده این محموله‌ها گل و گیاه زینتی، دوده، ماهیان زینتی و عایق رطوبتی بوده است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، محمد جمالعباسی افزود: محموله‌های صادراتی این شهرستان به کشورهای قزاقستان، عراق، ترکیه، هند، امارات، ویتنام، پاکستان، رومانی، بلغارستان، کنیا و مالزی ارسال شده است.

وی اظهار داشت: ۳۵ هزار و ۹۰۰ قطعه انواع ماهیان زینتی به ارزش ۷۶هزار و ۴۰۰ دلار بخشی از صادرات این شهرستان را در سال جاری تشکیل می‌دهد.

جمالعباسی بیان کرد: ۱۲میلیون و ۵۰۰ هزار دلار گل و گیاهان زینتی به شکل مستقیم و از طریق بازارچه‌های محلی امسال از این شهرستان صادر شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات اظهار داشت: هفت هزار و ۵۶ تن دوده صنعتی نیز به ارزش هشت میلیون و ۳۴۶ هزار دلار به شکل مستقیم از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

جمالعباسی گفت: ۲ هزار و ۷۳۰ متر مربع عایق رطوبتی به ارزش ۱۴ هزار و ۸۲۳ دلار نیز از محلات به کشورهای هدف صادر شده است.

وی درباره صادرات سنگ از محلات توضیح داد: براساس بررسی‌های انجام شده از انجمن صنفی سنگ، هیچ‌گونه سنگی از این شهرستان صادر نشده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات با بیان اینکه این شهرستان قطب اصلی پرورش ماهیان زینتی در کشور است، افزود: محلات رتبه نخست در تنوع گونه‌های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد.

شهرستان محلات با ۵۵ هزار نفر جمعیت از توابع استان مرکزی است که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری اراک واقع شده و قطب تولید سنگ نما، ماهی و گل و گیاه زینتی کشور محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =