• ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
  • کد خبر: 31196
  • readingTime: ۱ دقیقه
روز جهانی پوشش همگانی سلامت

سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۲ دسامبر را به عنوان روز جهانی پوشش همگانی سلامت تعیین کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، روز جهانی پوشش همگانی سلامت به منظور ترویج اهمیت ایجاد سیستم های مراقبت بهداشتی قوی و انعطاف پذیر در سطح جهانی تعیین شده است. دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب، برای رشد جهانی مهم است. همچنین در این روز جهانی بر نابرابری‌ های موجود در بخش‌های مختلف نظام سلامت در کشورهای مختلف نیز تاکید می شود.

در ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۲ میلادی، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن کشورها را تشویق می‌کرد تا تلاش‌های خود را برای مراقبت‌های بهداشتی همگانی (UHC) پیش ببرند. هر فردی صرف نظر از کشوری که به آن تعلق دارد باید به مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا و مقرون به صرفه دسترسی داشته باشد که این امر یک هدف کلیدی برای توسعه جهانی نیز محسوب می شود.

سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۲ دسامبر را به عنوان روز جهانی پوشش همگانی سلامت تعیین کرد. هر ساله در این روز جهانی به افزایش آگاهی در مورد دستاوردهایی که تاکنون در زمینه پوشش همگانی سلامت به دست آمده و همچنین این موضوع که بخش قابل توجهی از جمعیت جهان همچنان به مراقبت های بهداشتی دسترسی ندارند، پرداخته می شود.

موضوع مراقبت های بهداشتی همگانی همه افراد جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و اکنون بیش از هر زمان دیگری، ارزیابی وضعیت و شناسایی نارسایی های موجود در سیستم بهداشت و درمان کشورها بسیار مهم است. همه گیری کووید۱۹ مراکز مراقبت های بهداشتی جهان را در معرض آزمایش قرار داد. ایجاد پیشرفت مداوم و قابل مشاهده در جهت جهانی عادلانه تر و سالم تر، هدف روز جهانی پوشش همگانی سلامت است.

به گفته سازمان ملل، شعار امسال (۲۰۲۲) روز جهانی پوشش همگانی سلامت «دنیایی را که می‌خواهیم بسازیم: آینده‌ای سالم برای همه» تعیین شده است. این شعار بر اهمیت برابری، اعتماد، محیط سالم، سرمایه‌گذاری و مسوولیت‌پذیری به منظور ایجاد سیستم‌های بهداشتی قوی تاکید دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =