واحد صنعتی تولیدی

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت استان تهران گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۶۱۰ مصوبه از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان اخذ شد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، رضا سعیدی افزود: به‌منظور رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی از سال ۹۷ بر اساس قوانین ماده ۶۱ و ۶۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر که مصوبه مجلس هم بود، جلسات کارگروه ها به‌منظور تسریع در رفع موانع تولید شکل گرفت و به شکل منسجم اقدامات خود را انجام داد.

وی گفت: هرچند از سال ۹۴ این اقدامات انجام می شد اما این ابلاغ (مصوبه‌هایات مجلس) منجر به اقدامات الزام‌آورتر و قابل پیگیری‌تر از طریق مراجع ذی‌صلاح شد.

به گفته سعیدی، سال گذشته نزدیک به ۹۹۴ مصوبه برای واحد های تولیدی که در خواست حل مشکل داشتند از کار گروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اخذ شد.

وی ادامه‌داد: برپایه بررسی‌هایی که در قالب کمیته پیگیری ها انجام شد، تقریبا ۵۶.۸ درصد مصوبه‌ها اجرا و ۳۱.۵ درصد اجرا نشده است و نزدیک به ۷.۶ درصد هم عدم پیگیری متقاضی را به دنبال داشت.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: یک درصد مصوبه‌ها نیز در دست اجرا است که بر اساس بحث زیرساختی نیازمند زمان بیشتری بوده و حدود ۳۱ درصد آن اجرا نشده است که مجدد در سال ۱۴۰۱ در حال بررسی است.

وی بیان کرد: در هشت ماه ابتدایی امسال ۶۱۰ مصوبه از ستاد تسهیل برای حل مشکلات واحدهای تولیدی اخذ شده است که اغلب در موضوع تعیین و تکلیف بدهی های معوق، حوزه‌های بانکی، تامین اجتماعی، مالیاتی و محیط زیست مشکلات وجود دارد.

سعیدی ادامه‌داد: به‌طور کلی تاکنون ۳۸.۴ درصد این مصوبات اجرایی و هشت درصد اجرایی نشده و ۵۱.۱ درصد نیز در حال اجرا است.

وی درباره عمده مشکلات بخش تولید نیز گفت: نزدیک به ۷۵ درصد مشکلات تولید در حوزه بانکی است، به‌طوری که تعیین‌تکلیف بدهی‌های معوق و درخواست تسهیلات در رتبه‌های نخست مشکلات قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =