• ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
  • کد خبر: 30826
  • readingTime: ۲ دقیقه
روز  دانشجو

رشد اقتصادی یک جامعه در گرو به‌کارگیری علم و فناوری در عرصه‌های مختلف است و در این میان، دانشجویان و دانشگاهیان به‌عنوان راهبران علمی کشور، مهم‌ترین نقش را در بهره‌گیری از علم برای خلق ثروت و تحول در عرصه اقتصاد و صنعت ایفا می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین: نقش دانشجویان به‌عنوان جویندگان دانش، نقشی اساسی و محوری در توسعه علمی، فنی و نوآوری است و در پیشرفت کشور در تمامی ابعاد، کارساز و سازنده است. دانشجویان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پیشتازان تحولات بوده و هستند و توسعه صنعت در کشور، در گرو بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاهیان است.

مأموریت اصلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در اسناد بالادستی توسعه، تربیت نیروی انسانی عالم، متعهد و متخصص بوده و علاوه بر این، تدوین و ترسیم نقشه جامع علمی کشور و تبدیل آن به گفتمانی پذیرفته‌شده بر عهده نهاد دانشگاه و به‌ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه است.

بایسته است که دانشجو در جامعه پویایی و نشاط ایجاد کند، محیط اطراف خود را متحول سازد، جریان و موج ایجاد نماید و جامعه را در مسیر حرکت روبه‌جلو قرار دهد. اگر دانشجویان به کشور و موفقیت و پیشرفت آن بی‌اعتنا باشند و به‌جای تحرک و بالندگی، به رخوت و ایستایی روی ‌آورند، تردیدی نیست که دستاوردهای فعلی و چشم‌اندازهای جامعه در تمامی ابعاد رو به زوال خواهد نهاد.

دیدگاه صاحب‌نظران، کارشناسان و نخبگان علمی، سیاسی و اقتصادی کشور در وضعیت فعلی برای عبور از بحران‌های جامعه ایران، خودباوری، حمایت از تولید دانش‌بنیان و بهره‌گیری از توان و ظرفیت نیروی‌های انسانی متخصص است و اولین مکانی که می‌توان در آن برای تربیت این نیروی انسانی تلاش کرد دانشگاه است.

شانزدهم آذر در تقویم ایران اسلامی به نام روز دانشجو نام‌گذاری شده و این روز، سالروز تکریم یاد و خاطره دانشجویانی است که تلاش آن‌ها در مسیر روشنگری و مقابله با نفوذ استعمار در کشور فراموش‌ناشدنی است.

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی یکی از مأموریت‌های خود را ایفای نقش محوری در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور و ارتقای سطح فناوری صنعت فولاد قرار داده و در سند چشم‌انداز خود، تحقیق و توسعه دانش‌محور بر مبنای فناوری‌های نوین را در دستور کار دارد. این شرکت همواره کوشیده است با برقراری ارتباط مستمر و سازنده با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و بهره‌گیری از دانش، تعهد و تخصص دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، روند توسعه را بر مقیاس علم، دانش و فناوری ترسیم و تدوین کند.

در تمامی مراحل ساخت، بهره‌برداری و توسعه شرکت فولاد مبارکه، نقش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی انکارناپذیر و بی‌مانند است و این نقش، بیش از سایر نقش‌ها نمود عینی داشته است.

این شرکت علاوه بر اینکه حمایت و بهره‌گیری از ظرفیت و توان دانشگاه‌ها در تربیت نیروی متعهد و متخصص را رسالت خود می‌داند و در آزمون استخدامی اخیر نیز به این مسئله اهتمام خواهد داشت، توسعه صنعتی ایران اسلامی را در گرو توجه به علم می‌داند و به‌عنوان شرکتی دانش‌بنیان، التزام خود را به آبادانی ایران اسلامی در سایه توجه به ظرفیت‌های داخلی و ظرفیت علمی دانشگاه‌های کشور در برهه‌های مختلف اثبات نموده است.

محمدجواد براتی

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =