بهادر احرامیان

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: هیچ تضادی بین صنعت فولاد، محیط زیست و حفظ منابع آبی وجود ندارد.

بهادر احرامیان عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین افزود: در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ژاپن با استفاده از تکنولوژی های جدید و مدرن و با حفظ محیط زیست صنعت فولاد به تولید پایدار رسیده است.
احرامیان با بیان اینکه هم اکنون سهم صنعت کشور از مصرف آب به ۶ درصد رسیده است و سهم صنعت فولاد نیز از این دو درصد است، گفت: این در حالی است که بیش از این مقدار در حوزه کشاورزی کشور مصرف آب داریم.
این عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: تولید فولاد در کشور نسبت گذشته به ۱۰ سال گذشته چند برابر شده و ممکن است عده‌ای آن را متضاد با محیط زیست بدانند در حالی که هیچ تضادی بین صنعت فولاد و محیط زیست وجود ندارد.
احرامیان افزود: ژاپن در سال های اخیر تولید فولاد خود را به ۱۲۰ میلیون تن افزایش داده است و با افزایش ۴ برابری تولید فولاد در این کشور، با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و با حفظ محیط زیست به تولید پایدار در این بخش دست پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی فولاد یزد اظهار داشت: در حالی که مصرف گاز در کشور تابستان ۵۰ میلیون مترمکعب است، اما در زمستان به بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب افزایش می یابد و حتی در مواقعی دیده شده به حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است. اما مصرف گاز در صنعت فولاد کشور هیچ گونه تغییری وجود ندارد و حدود ۱۲۰ میلیون متر مکعب در زمستان و تابستان است.
وی با بیان اینکه مصرف گاز صنعت فولاد کشور در تابستان و زمستان آنچنان تفاوتی ندارد بر صرفه جویی بیشتر در مصرف گاز و برق به خصوص در زمستان تاکید کرد و افزود: تمام صنایع کشور باید تلاش کنند در حوزه مصرف آب، برق و گاز صرفه جویی های لازم را به عمل آورند تا در این زمینه دچار کمبود نشویم.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ( ایران متافو ) که با حضور بیش از ۴۵۰ شرکت داخلی و نمایندگی شرکت های خارجی ۹ آذر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شده بود، عصر امروز بکار خود پایان می دهد.
غرفه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سالن ۳۸ این نمایشگاه به مدت چهار روز پذیرای عموم مردم، دانشجویان، اساتید، متخصصان حوزه معدنی و صنایع معدنی کشور، علاقمندان و بازدیدکنندگان از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران ( ایران متافو) بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =