بازدید مدیرعامل فولاد مبارکه از مجموعه غرفه‌های این شرکت در ایران متافو 2022

محمد یاسر طیب‌نیا مدیر عامل فولاد مبارکه ضمن بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با تاکید بر لزوم حمایت حداکثری صنایع و سازمان‌های بزرگ از شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: بومی سازی ۹۰ درصد تجهیزات فولاد مبارکه حاصل اعتماد و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه روز شنبه ۱۲ آذرماه ضمن بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با تاکید بر لزوم حمایت حداکثری صنایع و سازمان‌های بزرگ از شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: بومی سازی ۹۰ درصد تجهیزات فولاد مبارکه حاصل اعتماد و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان است.

وی در پاسخ به این سؤال که فعالیت‌های شرکت فولادمبارکه در حوزه دانش‌بنیان و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر به چه صورت بوده است، گفت: همان‌طور که صنعت فولاد را پیشران و موتور محرکه اقتصاد می‌دانند و در همه اقتصادهای بزرگ دنیا و کشورهای توسعه‌یافته این صنعت به خوبی این نقش را ایفا می‌کند، در حوزه‌های دانش‌بنیان هم این شرکت‌های بزرگ هستند که می‌توانند نقش محوری داشته باشند. هر شرکت بزرگ می‌تواند موجب شکل‌گیری و تقویت ده‌ها و صدها شرکت دانش‌بنیان باشد و بخش مهم این روند این است که این رویکرد و تفکّر در جهت‌گیری شرکت‌های بزرگ دیده و لحاظ شود.

وی در تشریح اقدامات و دستاورهای فولاد مبارکه در این زمینه اظهار داشت: در این راستا شرکت فولادمبارکه به عنوان بزرگترین فولادساز کشور و خاورمیانه و به عنوان شرکتی که در بسیاری از زمینه‌ها پیشرو بوده است، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در دستور کار خود قرار داده است و از سال‌ها قبل و به طور مشخص در فرایند بومی‌سازی قطعات و مواد اولیه مورد نیاز شرکت، این حمایت‌ها را آغاز و همواره تقویت کرده است و به توفیقات بسیار ارزشمند و تأثیرگذاری دست یافته است. به نحوی که به صراحت هرچه تمام‌تر می‌توان اعلام کرد که بومی‌سازی و تأمین بالغ بر ۹۰ درصد قطعات، تجهیزات و مواد مورد نیاز شرکت و سایر فولادسازان مشابه که عمدتاً از محل واردات و با مشقّت بسیار زیادی تأمین می‌شده‌اند، حاصل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری در این حوزه بوده است.

مدیرعامل فولادمبارکه درباره رویکرد فولادمبارکه در ادامة این مسیر خاطر نشان کرد: دستیابی به این میزان موفقّیت پایان رسالت و رویکرد فولاد مبارکه نیست و بر این باوریم که باید در این راستا همچنان حمایت و توسعه فزاینده‌ای داشته باشیم.

ایجاد امید و رونق اقتصادی برای جامعه، با اتّکا به ظرفیت‌های داخلی
وی با اشاره به تأثیر این اقدامات ادامه داد: در حال حاضر شاهد این هستیم که علی رغم همه تحریم‌ها با همّت کارکنان صنایع فولادسازی کشور و همیاری همین شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها، کشور عزیزمان در جایگاه دهمین تولید کننده فولاد دنیا قرار دارد و این نشان می‌دهد که درهمین شرایط سخت هم می‌توان به تحریم‌ها غلبه کرد و برای کشور امید و رونق اقتصادی ایجاد کرد. به همین منظور باید با حمایت هرچه بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان و اتّکا به ظرفیت‌های داخلی که اتّفاقاً بسیار توانمند هم هستند، در جهت کاهش وابستگی‌ها، توسعه‌های در دستور کار را با قدرت و سرعت بیشتری پیش ببریم.

تکمیل زنجیره فولاد با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
وی درهمین زمینه ادامه داد: شرکت‌هایی که در زمینه فولاد فعال هستند، غالباً شرکت‌هایی هستند که هریک به سهم خود در شکل گیری و تکمیل این زنجیره نقش داشته‌اند که باید با حمایت هرچه بیشتر این زنجیره را کامل و مستحکم‌تر نمایند. این رویکرد و به عبارت بهتر این نهضت دقیقاً در فولاد مبارکه با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری گسترده‌تر با شهرک‌های علمی و تحقیقاتی با قوّت آغاز شده و در قالب طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌ای با نگاه تجاری سازی به دستاوردهای خوبی رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =