شیردل مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آلیاژ پردازش پارسه

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آلیاژ پردازش پارسه گفت: باید اتاق فکر مشترکی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش صنعت با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود تا همگرایی و همپوشانی لازم در این بخش محقق شود.

محمد شیردل، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آلیاژ پردازش پارسه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی در گفتگو با خبرنگار ایراسین گفت: نگرش مدیریتی این شرکت مبتنی بر سرمایه‌گذاری روی ایده‌های خلاقانه که منجر به کاهش خروج ارز از کشور شود، استوار است.
وی افزود: باید اتاق فکر مشترکی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش صنعت با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود تا همگرایی و همپوشانی لازم در این بخش محقق شود.
به گفته وی، شکل‌گیری دانش‌بنیان‌ها در ایران نوپاست و هنوز به جایگاه مناسبی دست نیافته‌اند و به همین خاطر باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شیوه دستوری از سوی وزارتخانه ذیربط این بخش، کنار رود و اصل بر تعامل و همکاری باشد.
شیردل ضمن انتقاد از تداوم واردات تجهیزات و ابزارهایی که امکان ساخت داخل آن‌ها، به‌خصوص از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، گفت: وزارت صمت تشکیلاتی در قالب مدیران اجرایی بخش خصوصی تأسیس کند و از دیدگاه دست‌اندرکاران ذی‌ربط به‌شکل هفتگی یا ماهانه بهره گیرد و سیاست‌های متناسب را طراحی کند.
وی گفت: این شرکت در زمینه صادرات هم فعالیت دارد و امسال حدود ۱۵۰ هزار دلار صادرات به عراق داشته است..

شایان ذکر است شرکت دانش‌بنیان آلیاژ پردازش پارسه تولیدکننده ابزار دقیق اندازه‌گیری پارامترهای دما، اکسیژن، کربن و آلومینیوم در فولادسازی است و به‌مدت ۱۰ سال در کنار صنعت فولاد فعالیت داشته است. این شرکت با اغلب تولیدکنندگان فولاد به‌ویژه فولاد مبارکه، هرمزگان، کاوه ، خراسان، ذوب آهن و خزر همکاری دارد. میزان تولید این شرکت سالیانه بالغ بر ۱.۵ میلیون عدد است و در واقع ۴۰ درصد از کل بازار این بخش را در اختیار داد.

به گزارش ایراسین، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (متافو) از نهم تا دوازدهم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ عصر پذیرای متخصصان و عموم علاقمندان است.

برای آگاهی از رویدادها و اخبار لحظه‌ای این نمایشگاه به پایگاه خبری تحلیلی ایراسین مراجعه کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =