امیر صباغ

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو ) با اشاره به اهمیت استفاده از نوآوری ها و فناوریهای جدید در صنعت فولاد کشور، گفت: برای کاهش هزینه های تولید ورود شرکت های دانش بنیان در زنجیره صنعت فولادسازی کشور ضروری است.

امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در بازدید از غرفه شرکت فولاد مبارکه در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین، افزود: بسیاری از کشورهای اروپا، آمریکا، آسیا و کشور چین در چند سال اخیر پروژه‌های زیادی را با مشارکت شرکت های دانش بنیان برای کاهش هزینه های تولید در صنعت فولاد به اجرا گذاشته اند.
وی با بیان اینکه فولادسازان با افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های جدید همواره به دنبال کاهش هزینه‌ها و رقابت با سایر رقبا هستند، یادآورشد: اخیراً چینی‌ها با استفاده از سیستم‌های لیزری، موجودی سنگ آهن را در انبارهای خود رصد می‌کنند تا در زمینه تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع فولادسازی خود مشکلی نداشته باشند.
مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهارداشت: استفاده از فناوری های جدید بازاریابی، افزایش تولید، فروش و کاهش هزینه های تولید در سالهای اخیر مورد توجه جدی فولادسازان قرار گرفته و سرمایه‌گذاری در این زمینه می تواند منافع زیادی را برای فولادسازان جهان داشته باشد.
صباغ در ادامه با اشاره به جایگاه فولاد مبارکه در صنعت فولاد کشور و منطقه بیان کرد: فولاد مبارکه همیشه سرآمد فولادسازان کشور بوده است و قراردادهای خوبی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد کرده و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فناوری‌های جدید در دستور کار شرکت فولاد مبارکه اصفهان قرار گرفته است.
این مقام مسئول در شرکت ایمیدرو اظهار داشت: در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه، حدود ۴۰ درصد فولاد کشور را تولید می‌کند و اگر کل زنجیره صنعت فولاد را در کشور در نظر بگیریم فولاد مبارکه با شرکت‌های تابعه آن در سال بیش از ۱۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌کنند.
مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران یادآور شد: در صورتی که شرکت فولاد مبارکه به توسعه بیشتری برسد می تواند صنعت فولاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد و بدون شک در این حوزه شاهد وضعیت رقابت پذیری بهتری نسبت به سایر بخش های صنعتی خواهیم بود.
صباغ خواستار حضور بیشتر بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد کشور شد و افزود: با حضور بخش خصوصی در حوزه تکمیل زیرساخت های واحدهای صنعتی می‌توانیم در برنامه هفتم توسعه شاهد افزایش سرمایه‌گذاری های بیشتر در زمینه تولید برق، گاز، نیروگاه، آب و یا حمل و نقل ریلی در حوزه صنعت فولاد کشور باشیم، ضمن اینکه با حضور بیشتر بخش خصوصی میزان اشتغال‌زایی در کشور افزایش خواهد یافت.
مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تاکید کرد: در صورتی که در تأمین حوزه انرژی صنعت فولاد سرمایه‌گذاری بیشتری شود برای دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن در افق ۱۴۰۴ اطمینان خاطر بیشتری خواهیم داشت، در غیر این صورت با وجود ظرفیت‌سازی بیشتر در این صنعت شاهد مشکلات و چالش‌های بیشتری در صنعت فولاد کشور خواهیم بود.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران با حضور بیش از ۴۵۰ شرکت داخلی و نمایندگی شرکت های خارجی ۹ تا ۱۲ آذر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شده است.
غرفه شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت‌های تابع آن در سالن ۳۸B این نمایشگاه پذیرای عموم مردم، علاقمندان و بازدیدکنندگان از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =