فاطمه شیاسی مدیر کنترل پروژه و برنامه ریزی شرکت فناوری و پژوهش سهند آهن و فولاد خاورمیانه

مدیر کنترل پروژه و برنامه‌ریزی شرکت فناوری و پژوهش سهند آهن و فولاد خاورمیانه گفت: امروز شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند باور داشتن برای تحقق خودکفایی کشورمان هستند.

فاطمه شیاسی مدیر کنترل پروژه و برنامه‌ریزی شرکت فناوری و پژوهش سهند آهن و فولاد خاورمیانه در حاشیه نمایشگاه ایران متافو در گفتگو با خبرنگار ایراسین افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان باتوجه‌به منابع محدود، نیازمند حمایت‌های مالی برای پیشبرد تحقیقات و پژوهش‌های خود هستند.
وی توضیح داد: این شرکت یکی از مراکز تحقیقاتی فعال در ایران است که به صورت تخصصی در حوزه اکوسیستم نوآوری و فناوری زنجیره تولید فولاد کشور، در حال فعالیت است.
مدیر کنترل پروژه و برنامه‌ریزی شرکت فناوری و پژوهش سهند آهن و فولاد خاورمیانه گفت: اکنون فعالیت این شرکت در چرخه تولید فنی و مهندسی است. ضمن اینکه سهام‌دارانی مانند فولاد مبارکه، خوزستان، خراسان، ذوب‌آهن و.. را در کنار خود دارد و از محیط دانشگاه نیز صنعتی شریف در این فهرست جای گرفته است.
وی اضافه کرد: تولید محصولات دانش‌بنیان، مهندسی معکوس، طراحی مجدد، ارتقای کیفیت، شناسایی راه حل برای معضل و مشکلات صنایع به‌ویژه فولاد از فعالیت‌های این شرکت است.
شیاسی یکی از طرح‌های این شرکت را بازیابی یا برطرف ساختن غبار کوره‌های قوس الکتریکی که برای محیط‌زیست مخاطره‌آمیزند، ذکر کرد و گفت: همچنین کاتالیست جاذب گوگرد و کاتالیست تصفیه پساب، بریکت خود احیا شونده از دیگر تولیدات این شرکت دانش‌بنیان است.
وی یادآور شد: طرح‌های این شرکت علاوه بر ارزش‌افزوده بالایی که دارند، آثار حفظ محیط‌زیست، کاهش مصرف آب و انرژی را نیز به دنبال دارند.
متخصص شرکت یاد شده گفت: ساخت دستگاه " آبان " که امکان تولید آب از هوا را فراهم می‌کند و مورد استفاده در صنعت فولاد است و آب زیادی را که برای خنک‌سازی تبخیر می‌شود، به میزان ۲۸ درصد به چرخه بازمی‌گرداند .
وی افزود: پروژه‌های زیادی را در دست مطالعه داریم که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به مطالعه برای به‌دست آوردن تکنولوژی‌هایی در عرصه ریخته‌گری مداوم فولاد اشاره کرد.
شیاسی یادآور شد: تاکنون پروژه‌های زیادی برای کارخانه‌های فولادسازی از جمله فولاد مبارکه، خوزستان، هرمزگان و نیز فولاد صبا به مورد اجرا کرده‌ایم.
وی تأکید کرد: واردات بی‌رویه، مانع از حضور دانش بنیان‌ها در عرصه‌های مختلف صنعتی است و امروز نیازمند پشتیبانی دولت برای تداوم فعالیت خود هستیم.

به گزارش ایراسین، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (متافو) از نهم تا دوازدهم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ عصر پذیرای متخصصان و عموم علاقمندان است.

برای آگاهی از رویدادها و اخبار لحظه‌ای این نمایشگاه به پایگاه خبری تحلیلی ایراسین مراجعه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =