حسین پورمقدم

مدیرعامل شرکت توکاتدارک گفت: باتوجه‌به اینکه عیار سنگ‌آهن‌های در دسترس کشور در حال پایین آمدن است، پایداری مواد اولیه برای فولادسازان با چالش مواجه شده است و به همین خاطر تأمین مواد اولیه و قراضه در اولویت برنامه‌های توکاتدارک است.

حسین پورمقدم مدیرعامل شرکت توکاتدارک در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: شرکت توکاتدارک یکی از شرکت‌های فعال در زنجیره فولاد است که عمده فعالیت آن، تأمین مواد بازیافتی صنایع معدنی است و این شرکت قراضه و بخشی از مواد اولیه فولاد مبارکه را تأمین می‌کند.

وی گفت: باتوجه‌به اتفاقاتی مثل نزاع روسیه و اوکراین و دامپینگی که از طرف روسیه اتفاق افتاد معادلات قیمت‌گذاری در بازار فولاد دنیا را تا حد زیادی تغییر داد. در نتیجه این اتفاقات روندی نزولی قیمت‌ها شروع شد و تمام زنجیره تولید فولاد را تحت‌تأثیر قرار داد که در پی آن بسیاری از شرکت‌های فعال در زنجیره فولاد متضرر شدند.

مدیرعامل شرکت توکاتدارک افزود: چالش فروش مواد اولیه و محصولات در سراسر زنجیره امروز مشکل اساسی بسیاری از فولادسازان است که البته برون‌رفت از این مشکلات، تنها نیازمند گذر زمان است تا اتفاقات برای این صنعت مهم و مادر به نحو بهتری رقم بخورد.

وی در مورد عدم توازن در زنجیره فولاد خاطر نشان کرد: متوازن نبودن زنجیره تولید فولاد در کشور یکی از نکات مهمی است که باید سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه اصلاح شود. نبود توازن در عرضه و تقاضا باعث شده تا در زنجیره فولاد تولید مواد اولیه بیشتر از مصرف فولادسازی‌ها را شاهد باشیم و از سوی دیگر در انتهای زنجیره نیز خطوط نورد ایجاد شده ظرفیتشان بیشتر از ظرفیت فولادسازی‌ها باشد.

پورمقدم با بیان راهکار حل مشکلاتی برای تولیدات مازاد تصریح کرد: درصورتی‌که صادرات برای شرکت‌ها امکان‌پذیر بود برخی از واحدها می‌توانستند مازاد تولید خود را به کشورهای دیگر بفروشند که این موضوع در صورت رفع تحریم‌ها بسیار می‌تواند راه‌گشا باشد.

وی تأکید کرد: باتوجه‌به اینکه عیار سنگ‌آهن‌های در دسترس کشور در حال پایین آمدن است، پایداری مواد اولیه برای فولادسازان با چالش مواجه شده است و به همین خاطر شرکت‌هایی نظیر توکاتدارک در زمینه تأمین قراضه فعال شده‌اند تا بخشی از کمبودها را با استفاده از قراضه جبران کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =