اتاق ایران

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با بیان اینکه صنایع کشور با قطع برق در تابستان و قطع گاز در زمستان با عدم پایداری جدیدی مواجه شده‌اند گفت: صنایع به شرط تأمین گازشان، توان سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های برق را دارند.

به گزارش ایراسین به نقل از اتاق ایران، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و مشکل تأمین گاز صنایع گفت: متأسفانه صنایع ما در زمستان به دلیل قطعی گاز و در تابستان به دلیل قطعی برق، با عدم پایداری و عدم قطعیت جدیدی مواجه شده‌اند. این امر قطعاً تولید صنایع را با چالش مواجه می‌کند.

علیرضا کلاهی صمدی افزود: درست است که در فصل سرما مصرف گاز خانگی بی‌رویه است و گفته می‌شود گاز صنایع نیز به همین دلیل با محدودیت مواجه می‌شود. اما واقعیت این است که بخش عمده‌ای از مشکلات این بخش به دلیل عدم سرمایه‌گذاری به موقع برای افزایش تولید به وجود آمده است.

وی ادامه داد: مشکل اینجاست که اگر واحدهای صنعتی و تولیدی خودشان بخواهند برای تولید برق در نیروگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند تکلیفشان روشن نیست که آیا گاز آن‌ها تأمین می‌شود یا خیر. یعنی ما دچار یک معادله چندمجهولی شده‌ایم. صنایع به دلیل سومدیریت و عدم برنامه‌ریزی درست دچار یک معادله چند مجهولی شده‌اند که در حل آن ناتوان هستند.

کلاهی صمدی بیان کرد: ما بعد از برجام در همه مجامع با افتخار می‌گفتیم زیرساخت‌های ایران برای سرمایه‌گذاری مناسب و درست است، اما متأسفانه با بی‌تدبیری‌هایی که اتفاق افتاده، الان این بخش به پاشنه آشیل ما تبدیل شده است. از سوی دیگر هم گاز که باید به عنوان یکی از مزیت‌های مطلق ایران باشد به محدودیت بدل شده و صنایع با این مشکلات خسارات زیادی متحمل می‌شوند.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران تأکید کرد: این نقیصه‌ای است که دولت باید آن را رفع کند. صنایع ما آمادگی سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌ها را داشته و مشکل خاصی در این بخش ندارند اما دست‌کم باید تکلیف گاز آن‌ها مشخص باشد. نمی‌شود آن‌ها را وارد یک معادله چندمجهولی کرده و بعد بگویند معادله را حل کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =