ورق فولاد مبارکه

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از مصوبه جدید کمیته مدیریت بازار این وزارتخانه برای الزام صادرکنندگان محصولات فولادی به دریافت گواهی صادراتی از بورس کالا خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از مهر، سیف‌الله امیری اظهار کرد: فعالان صادراتی و افراد حقیقی و حقوقی که قصد صدور کالاها، محصولات و تولیدات فولادی خود را به بازارهای هدف صادراتی دارند، باید گواهی صادراتی اخذ کنند. اخذ گواهی صادراتی بر اساس ابلاغیه و مصوبه کمیته مدیریت بازار وزارت صمت صادرمی‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت افزود: تمام صادرکنندگان محصولات فولادی باید به مدت دو هفته یعنی از ۲۱ آبان ماه تا ۵ آذر برای صادرات انواع محصولات خود از بورس کالا گواهی صادراتی اخذ کنند.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح صدور کالاهای کیفی به کشورهای مقصد است، گفت: اخذ گواهی صادراتی از صادرات محصولاتی که از کف بازار جمع می‌شد و کیفیت پایینی داشت، به دیگر کشورها جلوگیری می‌کند و در واقع، سوپاپ اطمینان کیفی برای محصولات فولادی ایران است.

امیری با بیان اینکه محصولات صادراتی ابتدا به بورس کالا عرضه خواهد شد، اعلام کرد: بر اساس کف عرضه محصولات فولادی به بورس کالا، هر تولیدکننده‌ای که کالا یا محصول خود را به بورس کالا عرضه کرده باشد، می‌تواند محصول خود را به کشورهای هدف صادراتی صادر کند.

به گفته وی، این طرح به طور موقت در دو هفته (از ۲۱ آبان ماه تا ۵ آذر ماه) به اجرا در خواهد آمد و پس از آن داشتن گواهی صادراتی برای صادرکنندگان الزامی خواهد بود که می‌تواند نگرانی کلیک‌های صادراتی فولاد و صادرات کالاهای بی کیفیت مانند میلگرد را تا حدود زیادی برطرف کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =