بازدید روابط عمومی آموزش و پرورش

گردهمایی بزرگ روابط‌عمومی‌های آموزش‌وپرورش استان اصفهان با هدف بررسی راهکارهای تحقق جهاد تبیین و ارائه دستاوردهای جمهوری اسلامی طی ۴۳ سال گذشته در حوزه صنعت به دانش‌آموزان با حضور مصطفی بابایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مسئول امور استان‌های مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، جمعی از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان و مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه به میزبانی فولاد مبارکه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در این آیین که در سالن مرکز تحقیقات شرکت فولاد مبارکه برگزار شد، علی مناهی معاون فرهنگی مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا کاظمی مسئول امور استان‌های مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان و محمدجواد براتی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه به همراه ۵۰ نفر از مسئولان روابط عمومی نواحی و مناطق آموزش‌وپرورش استان اصفهان از خطوط تولید فولاد مبارکه بازدید کردند و طی سخنانی، با پرداختن به اهمیت جهاد تبیین و آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه صنعت فولاد، مباحث مرتبط با این موضوع را مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار دادند. در گزارش پیوست، مشروح سخنان ایرادشده در این گردهمایی آمده است:

مصطفی بابایی سارویی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

درصددیم میان علم و صنعت پیوند مستقیم برقرار کنیم

از حسن انتخاب اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در انتخاب شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان محل برگزاری این گردهمایی تشکر می‌کنم؛ چراکه ما درصددیم میان علم و صنعت پیوند مستقیم برقرار کنیم و در این راستا، در حال انعقاد قرارداد برای ساخت ۳۲ هنرستان هم‌جوار صنعت هستیم. عملیات ساخت بخشی از این هنرستان‌ها اجرایی شده و طی مدت کوتاهی، شاهد پیشرفت فیزیکی قابل‌توجهی در این زمینه بوده‌ایم. این امر در حوزه دانش‌آموزی و مهارت‌آموزی اتفاق بسیار مهمی است.

درخصوص تغییر رویکرد در ایجاد هنرستان‌ها، باید به این نکته توجه داشت که به‌جای ایجاد کارگاه‌های آموزشی در هنرستان‌ها، این مراکزِ مهارت‌آموزی را در قلب صنعت احداث می‌کنیم تا دانش‌آموز پس از کارورزی و یادگیری مهارت در یک صنعت، بهترین گزینه برای اشتغال در همان صنعت باشد؛ چراکه هیچ نیرویی متخصص‌تر از آن هنرآموز نخواهد بود.

بازدید دانش‌آموزان از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه در دستور کار وزارت آموزش‌وپرورش

اردوی «راهیان پیشرفت» به‌صورت رسمی با حضور رئیس‌جمهوری و ۲۰۰ تن از نخبگان علمی، مدال‌آوران المپیادی، ورزشی و فعالان حوزه‌های قرآنی و فرهنگی روز ۱۳ آبان‌ماه امسال با هدف تحقق جهاد تبیین، در اردوگاه شهید باهنر آغاز و در بخشی از مراکز صنعتی مهم کشور برگزار شد. هدف اصلی این اردو تحقق جهاد تبیین و ارائه دستاوردهای جمهوری اسلامی طی ۴۳ سال گذشته در حوزه صنعت به دانش‌آموزان است.

از اعلام آمادگی فولاد مبارکه برای برگزاری اردوی راهیان پیشرفت استقبال می‌کنیم و اذعان داریم وزارت آموزش‌وپرورش برنامه بازدید دانش‌آموزان از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

هم‌افزایی از درون، تعامل با بیرون

ما در میدان جهاد هستیم. مقام معظم رهبری رسما در حوزه جهاد تبیین و جنگ رسانه‌ای فرمان صادر کرده‌اند؛ بنابراین هر کس که تریبونی در دست دارد باید در این جهاد قدم بگذارد. روابط عمومی همه ادارات آموزش‌وپرورش دارای این تریبون هستند و باید در این مسیر از آن استفاده کنند؛ چراکه آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین شبکه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی کشور را دارد.

غالب همکاران ما در روابط عمومی‌ها را نیروهای جوان و باانگیزه در حوزه رسانه تشکیل می‌دهند؛ البته این ظرفیت نیازمند هم‌افزایی است؛ «هم‌افزایی از درون، تعامل با بیرون» شعار وزیر آموزش‌وپرورش است.

پویش «سلام فرمانده» نتیجه هم‌افزایی ظرفیت روابط‌عمومی‌های آموزش‌وپرورش

اگر در ظرفیت عظیم روابط عمومی‌های آموزش‌وپرورش هم‌افزایی صورت گیرد، اتفاقات بزرگی نظیر نهضت سرود و پویش «سلام فرمانده»، «جانم فدای ایران، لبیک یا خامنه‌ای» و «رفیق شهیدم» رخ می‌دهد که در ذیل آن بزرگ‌ترین همایش‌ها و اجتماعات مردمی شکل گرفت.

هرگاه سخن از نظام تعلیم و تربیت است، متأسفانه از ظرفیت عظیم آموزش‌وپرورش صحبت نمی‌کنیم. ظرفیت انبوه آموزش‌وپرورش باید در خدمت تولید و توزیع انبوه توسط روابط‌عمومی‌ها قرار گیرد.

رتبه‌بندی معلمان در مراحل پایانی

آموزش‌وپرورش با ۱۶ میلیون دانش‌آموز، ۳۲ میلیون خانواده دانش‌آموز و بیش از یک میلیون معلم شاغل و بازنشسته دارای بزرگ‌ترین جامعه مخاطب کشور است. جامعه ذی‌نفعان آموزش‌وپرورش کشور نیز به ۵۰ میلیون نفر می‌رسد.

ارائه سند راهبردی تحول مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت در آموزش‌وپرورش

برقراری بیمه فرهنگیان و توزیع تغذیه دانش‌آموزان پس از سال‌ها توقف از دیگر اقدامات وزارت آموزش‌وپرورش در دولت سیزدهم است. طی ۱۱ ماه گذشته، کلنگ‌زنی ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در کشور صورت گرفته که از این تعداد، یک‌هزار و ۱۷۰ فضا تحویل داده شده و مابقی نیز تا پایان سال جاری تحویل داده خواهد شد تا طی یک سال، ۵۰ درصد به ظرفیت ورزشی درون‌مدرسه‌ای کشور افزوده شود.

روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش برای نخستین بار و به‌عنوان نخستین مرکز اطلاع‌رسانی در دولت سیزدهم، سند راهبردی تحولی مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی را ارائه کرده است. بیش از ۴ ماه متخصصان مربوطه روی این سند کار کارشناسی انجام دادند تا نهایتا پس از ۴۰ ویرایش، توانستیم آن را نهایی کنیم و به نقطه قابل‌اتکایی برسانیم.

این سند دارای چند هدف اصلی است. اقناع، راهبرد اصلی ما در دوره جدید است و در تمام جهات تلاش کرده‌ایم با سرلوحه قرار دادن اصل صداقت، جهت اقناع افکار عمومی، چه در حوزه معلمان و چه در حوزه دانش‌آموزان، اقدام کنیم. کلیه اقداماتی که در مدت اخیر پیگیری کردیم و انجام دادیم نیز در همین راستا بوده است. راهکار محوری ما در این حوزه شبکه‌سازی است، آنچه باعث موفقیت ما شده ایجاد یک سیاست واحد بوده است.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان

حرکت مردم در ۱۳ آبان‌ماه نشان داد که دشمن در محاسبات خود اشتباه کرده

در طول تاریخ جمهوری اسلامی روزهای به‌یادماندنی زیادی وجود دارد که در بسیاری از آن‌ها مردم جلوتر از مسئولین حرکت کردند. حرکت مردم در

۱۳ آبان‌ماه امسال نشان داد که دشمن در محاسبات خود همچون گذشته اشتباه کرده و در این اشتباه خود باقی خواهد ماند.

فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی نماد عینی پیشرفت صنعتی کشور است. جهاد تبیین را باید با نظاره‌گری عینی پیشرفت‌های جامعه آغاز کنیم. اردوهای راهیان پیشرفت را آغاز کرده‌ایم و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای منعقد خواهیم کرد و در شرکت فولاد مبارکه نیز این برنامه را برگزار می‌کنیم.

دهه هشتادی‌ها سربازان تمدن نوین اسلامی هستند

اکنون تمدن نوین اسلامی در جهان تحقق یافته است. رهبر معظم انقلاب اسلامی سربازان این تمدن را دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها می‌دانند. دشمن با سرمایه‌گذاری بر نوجوانان، از خلأهایی مثل بی‌توجهی به مسائل فرهنگی که در دوره‌های قبلی ایجاد شده، سوءاستفاده کرد.

اعتقادات، باورمندی دینی و توجه مردم به ارزش‌های انقلابی بسیار عمیق‌تر از این است که در مقابل دشمن مغلوب شود. در این راستا باید تلاش کنیم تا هیچ دانش‌آموزی در اردوگاه دشمن قرار نگیرد؛ چراکه در دوره‌ای قرار داریم که شاهد افول استکبار جهانی هستیم.

تمدن نوین اسلامی با نقش‌آفرینی دانش‌آموزان محقق خواهد شد

براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، نظم نوین دیگری اتفاق خواهد افتاد که در آن کدخدای جهان آمریکا نخواهد بود، اسلام عزیزتر خواهد شد و تمدن اسلامی گسترش خواهد یافت. آمریکا از چند سال گذشته نقشه خاورمیانه جدید را ترسیم کرده و در بسیاری از کشورهای خاورمیانه اعم از سوریه و یمن مشکلاتی به وجود آورده؛ اما رهبر معظم انقلاب فرمودند تغییراتی اتفاق می‌افتد، ولی خاورمیانه جدیدی که دشمن می‌خواهد، محقق نخواهد شد و رژیم جعلی صهیونیستی ۲۵ سال آینده خود را نخواهد دید.

وی با بیان اینکه تفکر جمهوری اسلامی در بسیاری از کشورهای خاورمیانه حاکم شده، یادآور شد: تمدن نوین اسلامی با نقش‌آفرینی رهبر انقلاب اسلامی و همت دانش‌آموزان محقق و آماده انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) خواهد شد.

روابط عمومی مهم‌ترین رکن جهاد تبیین است

روابط عمومی مهم‌ترین رکن جهاد تبیین است. به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهاد تبیین، هم واجب فوری و هم واجب عینی است و اگر بخواهیم جهاد تبیین را در نهادها و سازمان‌ها ایجاد کنیم، شایسته‌تر از روابط عمومی‌ها وجود ندارد؛ چراکه آن‌ها واسطه بین مردم و مسئولین، اثرگذار بر افکار عمومی و تصمیم‌ساز هستند.

در این مسیر، جامعه هدف، آموزش‌وپرورش استان اصفهان است. در استان اصفهان بیش از یک میلیون دانش‌آموز، حدود ۴۵۰ هزار نوآموز پیش از دبستان و ۱۱۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته حضور دارند و با احتساب گروه‌های دیگری مثل آموزشگاه‌های علمی، مجموعا نزدیک به ۲ میلیون نفر مستقیما با آموزش‌وپرورش مرتبط هستند.

اردوهای راهیان پیشرفت را در فولاد مبارکه و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌کنیم

افق ما این است که با ۳۶ هزار نفر در مراکز صنعتی، علمی و پژوهشی استان اصفهان، به یاد دانش‌آموزان شهید استان اصفهان و کل کشور دیدار کنیم و در قالب «اردوهای راهیان پیشرفت» با پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی در شرکت فولاد مبارکه و شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شویم.

اگر جهادگری تلاشگران فولاد مبارکه نبود، در مقابل تحریم‌های فلج‌کننده تاب مقاومت نداشتیم

قطعا اگر جهادگری تلاشگران فولاد مبارکه نبود، ما در مقابل تحریم‌های فلج‌کننده تاب مقاومت نداشتیم؛ دشمن درصدد بوده که کمر اقتصاد ایران را بشکند و صادرات نفت ایران را متوقف کند، اما جمهوری اسلامی بدون یک قدم عقب‌نشینی از مواضع خود به هر میزان و به هر نقطه‌ای که بخواهد نفت صادر می‌کند.

اثرگذاری آموزش‌وپرورش از طریق روابط عمومی این مجموعه

هویت ویژه روابط عمومی باید با عظمت بیشتری شناخته شود. انعکاس اطلاعات، اخبار و تبیین دستاوردها توسط روابط‌عمومی‌های آموزش‌وپرورش در دولت سیزدهم قابل‌تقدیر است. امسال، سال تحصیلی بسیار خوبی را آغاز کردیم، به‌گونه‌ای که با افتخار اعلام می‌کنیم که پس از چندین سال، فعالیت تمامی مدارس استان اصفهان در نخستین دقایق آغاز شد و این اتفاق بی‌نظیری بود.

محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

اعلام آمادگی برای میزبانی از دانش‌آموزان جهت بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه

۱۲ آبان سالروز حضور پربرکت مقام معظم رهبری در شرکت فولاد مبارکه و همچنین ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز را گرامی می‌داریم. مایه مباهات است که امروز در خط مقدم جهاد اقتصادی کشور میزبان روابط عمومی‌های آموزش‌وپرورش استان اصفهان هستیم.

حضور پربرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۲ آبان‌ماه ۱۳۸۰ در فولاد مبارکه نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت فعالیت این مجموعه در کشور است. فولاد مبارکه بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی و اقتصادی کشور، مولود انقلاب اسلامی و زاییده سال‌های خون و حماسه است که در سال ۱۳۶۰ و در اوج سال‌های بحران کشور، جنگ و ناامنی‌های داخلی و تحریم‌های اقتصادی، با آینده‌نگری و نگاه استراتژیک مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی کلنگ‌زنی شد.

مسئولین جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ این آینده‌نگری را داشتند که روزی جنگ تحمیلی به پایان خواهد رسید و فولاد مبارکه ابزار اقامه قسط و رساندن مردم به شرایط خوب زندگی خواهد بود تا در حوزه اقتصاد و صنعت کشور اتفاقات امیدآفرینی محقق شود. نهایتا در اوج سختی‌ها و مشکلات و درحالی‌که دشمن بذر ناامیدی می‌کاشت، فولاد مبارکه ساخته شد.

افزایش ۳۰ برابری توان تولید فولاد در کشور

وی اذعان داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سالانه کمتر از یک‌میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شد؛ اما هم‌اکنون این عدد به ۳۰ میلیون تن در سال رسیده و یک‌سوم این میزان در گروه فولاد مبارکه تولید می‌شود.

توانایی تولید فولاد شاخص توسعه هر کشور محسوب می‌شود و ایران در رتبه دهم تولید فولاد جهان قرار دارد. برای ساخت مجموعه فولاد مبارکه، کلیه قطعات و تجهیزات موردنیاز از محل واردات تأمین می‌شد، اما امروز با اعتماد به جوانان این مرزوبوم، بیش از ۹۰ درصد قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه به دست متخصصان داخلی کشور بومی‌سازی می‌شود و این امر باعث افتخار و سربلندی ایران اسلامی است.

سهم ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص ملی

بیش از ۴ هزار قطعه و تجهیز طی سال‌های گذشته در فولاد مبارکه بومی‌سازی شده و این شرکت سهم ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص ملی دارد. یک‌سوم ارزآوری کشور در دوران تحریم توسط فولاد مبارکه محقق شد و این شرکت بزرگ‌ترین حامی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور بوده است.

فولاد مبارکه کم‌مصرف‌ترین فولادساز جهان در زمینه در مصرف آب است و به ازای هر تن تولید، تنها ۲.۹ مترمکعب آب مصرف می‌کند. میانگین این عدد در جهان ۴.۵ تا ۵ مترمکعب به ازای هر تن تولید است.

گفتنی است عمده میزان مصرف آب فولاد مبارکه از طریق ایجاد شبکه جمع‌آوری پساب ۹ شهرستان اطراف این شرکت و بازچرخانی آب صورت می‌گیرد. فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه پساب خاورمیانه را داراست.

نقش نظام تعلیم و تربیت کشور بیش‌ازپیش به چشم می‌آید

هرگاه اتفاق یا بحرانی در کشور به وقوع می‌پیوندد، نقش برخی سازمان‌ها پررنگ‌تر می‌شود. حوزه تعلیم و تربیت همواره دارای اهمیت بوده، اما امروز نقش نظام تعلیم و تربیت کشور بیش‌ازپیش به چشم می‌آید و لازم است برنامه‌ریزی‌های خاص و ویژه‌ای در این حوزه محقق شود.

اعلام آمادگی برای میزبانی از دانش‌آموزان جهت بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه

باید توجه داشته باشیم نقش آموزش‌وپرورش در جهاد تبیین بیش از نقش دیگر ارگان‌هاست. همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی چند روز پیش خود فرمودند، نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است؛ بنابراین جوان ایرانی باید جایگاه و نقش خود را در این نظم نوین پیدا کند.

به همین منظور فولاد مبارکه برای میزبانی از دانش‌آموزان سراسر کشور جهت بازدید از خطوط تولید این شرکت آمادگی دارد و درصدد یاری‌رساندن به آموزش‌وپرورش در مسیر جهاد تبیین است تا این مجموعه نیز بتواند با برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌بندی‌های مناسب، اتفاقات ویژه‌ای را رقم بزند.

دستاوردهای بخش صنعت خروجی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی است، اما به‌درستی روایت نشده

انعکاس فعالیت‌ها و پیشرفت‌های صنعت کشور به‌ویژه در حوزه صنعت فولاد و به‌طور مشخص دستاوردهای فولاد مبارکه از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از قطعات و تجهیزات این شرکت به دست جوانانی از همین مرزوبوم بومی‌سازی شده که خروجی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی هستند. این امر بسیار ارزشمند است، اما این دستاوردها به‌درستی روایت نشده و در میان هجمه‌های متعدد رسانه‌ای مورد غفلت قرار گرفته است.

تحقق جهاد تبیین با آغاز نهضت بازدید از فولاد مبارکه

بازدید دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان از شرایط سخت تولید در فولاد مبارکه قطعا خاص و ویژه خواهد بود؛ ازاین‌رو ما با تعریف برنامه‌ای با عنوان «نهضت بازدید از فولاد مبارکه»، برنامه‌ریزی‌های لازم برای جهاد تبیین را انجام داده‌ایم.

گفتنی است برگزاری کارگاه‌های آموزشی تشریفات اداری، مدیریت سایت و پرتال، خبرنویسی و فن بیان از دیگر برنامه‌های جانبی این گردهمایی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =