بخش صنعت و معدن

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: ۶۰ هزار طرح تولیدی  برای اجرا در سطح کشور راکد مانده و  باید توجه داشت که از این تعداد پنج هزار واحد تا بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صُدیف بیک زاده شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از صنایع برتر استان اصفهان طی سه سال گذشته با اشاره به اینکه تحریم‌ها و مشکلات داخلی بیش از ۷۰ هزار واحد صنعتی در کشور را از چرخه تولید خارج کرده است، ادامه داد: ۲۸ هزار واحد صنعتی نیز با نیمی از ظرفیت خود فعال هستند.

وی ادامه داد: بیش از دو هزار واحد توسط بانک‌ها در سطح کشور تحت تملک قرار گرفته بودند و از صاحبان آنها سلب مالکیت شده بود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور همچنین به راکدماندن ۶۰ هزار طرح تولیدی برای اجرا در سطح کشور اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که از این تعداد پنج هزار واحد تا بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و در سطح استان‌ها بیش از ۲۰۰ نوع مسائل و مشکلات را شناسایی کرده است، ابراز داشت: این صنایعی که امشب تجلیل می‌شوند با همه این چالش‌ها مبارزه کرده و توانسته‌اند روی پای خود بایستند.

بیک زاده در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان اضافه کرد: بیش از ۹۰۰ پرونده در سامانه موجود بوده است که این تعداد بررسی شده و در کمتر از یک هفته به مشکلات آنها رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه در کشور از ۱۲ هزار واحد راکد بررسی شده در کشور بیش از دو هزار واحد به خط تولید بازگشته است، افزود: سهم استان اصفهان قابل توجه بوده و باید توجه داشت که ۶۰ صنعت بزرگ در اصفهان توسط بانک‌ها تحت تملک قرار گرفته بود که به صاحبان اصلی آنها برگشت داده شده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه پروژه افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی را در دستور کار داریم، اضافه کرد: برخی از واحدهای تولیدی امکان بازپرداخت تسهیلات را نداشتند و نسبت به تنفس ۶ ماهه و تنفس ۵ ساله آن پیگیری و اقدام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =