هاجر دباغی

هاجر دباغی گفت: با سپاهان قرارداد سفید امضاء می‌کنم، سال‌های اولی که در باشگاه بازی می‌کردم قرارداد من از خیلی از بازیکنان کمتر بود اما من جنگیدم و خودم را ثابت کردم و با قلبم بازی کردم.

پایگاه تحلیلی خبری ایراسین - شیرین عظیمیان - هاجر دباغی خانم گل فوتبال ایران و رکورد دار گل زده در تاریخ فوتبال سپاهان است، او در 23 سالگی با به ثمر رساندن بیش از 120 گل با پیراهن سپاهان در لیگ برتر بانوان به رکوردی دست یافته که حتی بازیکنان با سابقه تیم فوتبال مردان سپاهان فاصله زیادی با او دارند، با توجه سن کم و تمدید قرارداد دباغی با سپاهان او می‌تواند رکورد خود را با پیراهن سپاهان به مرز 200 گل برساند و نام خود را در تاریخ فوتبال سپاهان و حتی ایران جاودانه کند.

به مناسبت دوم آبان ماه، روز سپاهان، با هاجر دباغی، خانم گل ایران و کاپیتان تیم فوتبال سپاهان گفتگویی کردیم که مشروح آن را می‌خوانید:

  • ورزش حرفه‌ای را از چه زمانی آغار کردید و چند سال پس از آن به سپاهان پیوستید؟

من از 15 سالگی وارد فوتبال شدم و به تیم ملی نوجوانان دعوت شدم و یکسال بعد از آن یعنی از 16 سالگی به طور حرفه‌ای وارد لیگ برتر بزرگسالان شدم و 17 ساله بودم که سپاهان در فوتبال بانوان تیم داری کرد و من از همان سال اول به تیم سپاهان پیوستم.

سپاهان سال ششمی است که در فوتبال بانوان تیم داری می‌کند و من هم شش سال است که با افتخار لباس سپاهان پوشیده‌ام. الان 23 ساله هستم و به خودم افتخار می‌کنم که از کودکی طرفدار تیمی بودم که این چنین برای ورزش بانوان ارزش قائل است و به آن می‌پردازد.

  • پس شما از دوران کودکی سپاهانی بوده‌اید!؟

این یک خصلت خانوادگی است. همه خانواده ما سپاهانی هستند. من از کودکی در کنار خانواده بازی‌ها را تماشا می‌کردم و وقتی سپاهان پیروز می‌شد با پدر و برادرم به خیابان می‌رفتیم و پیروزی را جشن می‌گرفتیم اما اگر بخواهم دقیق تر بگویم وقتی به سن بلوغ رسیدم سپاهانی بودن در من کامل شده بود.

یکسال قبل از اینکه سپاهان در فوتبال بانوان تیم داری کند، من در آینده سازان میهن بازی می‌کردم و لباس تیم زرد بود و آن زمان با وجود اینکه سپاهان نبودم اما به خاطر همرنگ بودن پیراهن آن تیم با سپاهان من حس می‌کردم لباس سپاهان به تن دارم و احساس غرور می‌کردم.

اما زمانی که پیراهن سپاهان را پوشیدم و پای قراردادم را امضا کردم یک سپاهانی کامل شدم.

با قلبم برای سپاهان بازی می‌کنم / با سپاهان سفید امضاء می‌کنم

  • باشگاه سپاهان همیشه بر تیم‌های بانوان و بازیکنان دختر خود توجه ویژه داشته و دارد. این توجه تا چه میزان به حرفه‌ای بودن شما در ورزش کمک کرده است؟

وقتی می‌دانیم پشتمان گرم است و در یک باشگاه حرفه‌ای بازی می‌کنیم و هر مسئله‌ای پیش بیاید باشگاه به طور حرفه‌ای با آن برخورد می‌کند و می‌دانیم که داریم تعهداتی را می‌پذیریم و ... به اینکه منظم زندگی کنیم، منظم رفتار کنیم و زندگی حرفه‌ای داشته باشیم تاثیر زیادی می‌گذارد.

چه در فوتبال بانوان و چه در فوتبال آقایان تیم‌های زیادی وجود دارد که تیم هستند، باشگاه نیستند؛ اما سپاهان باشگاه است و از همه لحاظ حرفه‌ای ترین باشگاه ایران محسوب می‌شود. چه از لحاظ اداری و چه از لحاظ تیم داری.

ما در ورزشگاه نقش جهان ویترین داریم و این نشان دهنده این است که برای باشگاه تفاوتی میان این دو قشر نیست و با همه تیم‌ها حرفه‌ای برخورد می‌کند.

  • هاجر دباغی در باشگاه سپاهان قرارداد بدون عدد امضا می‌کند!؟

بله من هر سال در باشگاه قرار داد بدون عدد امضا کرده‌ام و مبلغ بعدتر به من اعلام می‌شود.

سال‌های اولی که در باشگاه بازی میکردم علیرغم اینکه ملی پوش باشگاه بودم، رقم قرارداد من از خیلی از بازیکنان کمتر بود اما من جنگیدم و خودم را ثابت کردم و با قلبم بازی کردم.

من اول سه ساله سفید امضا کردم و بعد هم مجددا دوساله سفید امضا کردم و امسال هم ابتدای فصل قرارداد را مجددا بدون مبلغ امضا کردم.

  • شما بازیکن جوان و مستعدی هستید، اگر شرایط بازی در لیگ‌های خارجی پیش بیاید چه می‌کنید؟

من از باشگاه‌های خارج از ایران پیشنهاد داشته‌ام اما پیشنهادی نبوده که مرا مجاب کند از سپاهان جدا شوم. برای من در ترکیه، ارمنستان و دیگر کشورهای همسایه بازی کردن، بالاتر از بازی کردن در سپاهان نیست و ترجیح می‌دهم همینجا بمانم.

  • بازوبند کاپیتانی سپاهان روی بازوی شماست و ما در تیم بازیکنان مدعی و باتجربه‌ای را داریم که هم از لحاظ سنی از شما بزرگترند و هم اینکه پیش‌تر سپاهان بازی کرده‌اند، حس شما در این خصوص چیست؟

من تنها بازیکنی هستم که شش سال فیکس در سپاهان بازی کرده‌ام و در سپاهان از همه بازیکنان سابقه بیشتری دارم. کاپیتان بودن مسئولیت سنگینی است و البته که کاپیتان تیم محبوبم بودن برای من باعث افتخار است و مسئولیت سنگینی به دوش دارم و امیدوارم بتوانم علاوه بر بازی کردن و گل زدن برای تیمم این مسئولیت را هم به خوبی انجام دهم و برای سپاهان کاری کرده باشم.

  • شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره شما از بازی در سپاهان؟

بهترین خاطره من متعلق است به بازی‌هایی که در نقش جهان داشتیم و آن زمان برای ما همه چیز تمام و کمال بود و بازی‌ها را به خوبی پشت سر گذاشتیم.

علاقه من به سپاهان در حدی است که تلخ‌ترین خاطراتم هم شیرین است. اما می‌توانم بگویم تلخ‌ترین دوران، دوران مصدومیت من بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =