نمای کلی فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه در دوران فعالیت خود همواره نسبت به نیازهای زیست محیطی و جامعه در استان اصفهان و همچنین در سراسر کشور پاسخگو بوده و اقدامات ارزنده‌ای را در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی خود انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کمتر از یک دهه از فرهنگسازی در حوزه تحقق مسئولیت اجتماعی از سوی بنگاه‌های بزرگ و کوچک اقتصادی می‌گذرد، بسیاری از این بنگاه‌ها هنوز در زمینه مسئولیت اجتماعی اقدامی نداشته و همه این مسئولیت‌ها روی کاغذ جا خوش کرده است، اما برخی از صنایع نیز تا قبل از جاری شدن گفتمان مسئولیت اجتماعی در جامعه این کار را شروع کرده و کارنامه درخشانی در زمینه تحقق مسئولیت‌هایشان در برابر جوامع محلی،ملی و حتی بین المللی دارند.

شرکت فولاد مبارکه از آن دسته شرکت‌هایی است که با مسئولانه برخورد کردن نسبت به محیط اطراف خود حس تعلق زیادی را بین مردم کشور نسبت به خود ایجاد کرده و خدمات زیادی را در این قالب به شهروندان داشته است.

در ادامه به گوشه‌ای از اقدامات این شرکت طی یک دهه اخیر نسبت به تحقق مسئولیت اجتماعی اش اشاره شده است.

همت تمام قد برای کاهش آلاینده‌ها و بازچرخانی آب/ ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای راهپیمایی اربعین اعزام شد

تصفیه پساب ۹ شهر استان اصفهان

در این راستا و برای تحقق رفتار مسئولانه شرکت فولاد مبارکه در برابر محیط زیست و کاهش مصرف آب می‌توان به اقداماتی همچون سرمایه‌گذاری در احداث شبکه جمع‌آوری و تصفیه پساب‌های شهری شهرستان‌های مبارکه و لنجان در راستای بهبود فرایندهای زیست‌محیطی و استفاده بهینه از منابع آبی اشاره کرد به طوری که علاوه بر تصفیه پساب ۹ شهر اطراف خود اقدام به احداث شبکه جمع‌آوری و تصفیه پساب ۶ شهر جدید در ادامه اقدامات قبلی برای کمک به حفظ محیط زیست با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومان آغاز به فعالیت کرده است. آغاز طرح انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان با مشارکت این شرکت به منظور انتقال ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال از دیگر اقدامات ویژه در این حوزه بوده است.

در حوزه کاهش آلاینده‌های جوی نیز این شرکت از ۱۲ سال گذشته تاکنون با نصب سامانه‌های پایش و بر خط سنجش آلاینده‌های هوا این امکان را به همه شهروندان داده تا به صورت مستمر از میزان آلاینده‌های زیست‌محیطی این شرکت اطلاع داشته باشند و بر اساس اعلام محیط زیست استان اصفهان همه آلاینده‌های شرکت فولاد مبارکه زیر حد مجاز و در رنج استاندارد است.

همت تمام قد برای کاهش آلاینده‌ها و بازچرخانی آب/ ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای راهپیمایی اربعین اعزام شد

نصب ۲۰۰ نوع تجهیز کنترل آلودگی هوا در فولاد مبارکه

این شرکت برای رسیدن به این استانداردها هزاران میلیارد تومان هزینه کرده که ازجمله آن می‌توان به نصب بیش از ۲۰۰ نوع تجهیز کنترل آلودگی هوا از قبیل غبارگیرهای کیسه‌ای، سیکلون‌ها، مولتی سیکلون‌ها و غبارگیرهای مرطوب مانند ونتوری اسکرابرها از ابتدای بهره‌برداری اشاره کرد.

۹ میلیارد تومان کمک هزینه برای بهره برداری از مصلی بزرگ اصفهان

از سوی دیگر باید توجه داشت که این مجموعه عظیم اقتصادی در استان اصفهان همواره دغدغه توسعه در استان را داشته و در راستای حل مشکلات استان پیشتاز بوده است، فولاد مبارکه برای تکمیل پروژه احداث مصلای امام خمینی اصفهان به‌عنوان یکی از بزرگترین مصلاهای ایران که بیش از ۲۰ سال معطل اعتبار مانده بود، ۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرد تا این پروژه به سرانجام برسد؛ این مجموعه اکنون علاوه بر این که محلی برای برگزاری هفتگی نماز جمعه می‌باشد، مکانی جهت استفاده بانوان و آقایان از خدمات ورزشی، تفریحی، فرهنگی، مجموعه فروشگاه‌های مواد غذایی و رستورانی است و اشتغال‌ قابل توجهی برای بانوان و آقایان در زمینه‌های مختلف را فراهم کرده است.

همت تمام قد برای کاهش آلاینده‌ها و بازچرخانی آب/ ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای راهپیمایی اربعین اعزام شد

سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومانی برای مدرن‌ترین ورزشگاه کشور

پروژه ورزشگاه نقش جهان که در سال ۱۳۶۸ کلنگ‌زنی شده بود و به دلایل مختلف تکمیل نگردیده بود، جهت تکمیل و بهره‌برداری از سوی وزارت ورزش و جوانان در تاریخ ۸ آذرماه سال ۱۳۹۳، به فولاد مبارکه واگذار شد و این شرکت با سرمایه‌گذاری ۶۹ میلیارد تومان توانست آن را تکمیل کند تا در تاریخ ۱۲ آبان‌ماه سال ۱۳۹۵ پس از حدود ۳ دهه فراز و فرود به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه‌های استاندارد ایران با گنجایش ۷۵ هزار نفر جمعیت، در آیینی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شود؛ لازم به ذکر است شرکت فولاد مبارکه در ادامه اقدام به سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومانی برای تجهیز بیشتر این ورزشگاه نمود.

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و ایمن‌سـازی راه‌های منطقه پیرامونی فولاد مبارکه توسط این شرکت از دیگر اقدامات کم‌نظیر است؛ فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی کشور، تاکنون بخش قابل توجهی از نیاز کشور را در بخش نیروی کشش برطرف کرده و با انعقاد قراردادی با شرکت مپنا، متعهد به تأمین ۵۰ دستگاه لکوموتیو گردیده است.

همت تمام قد برای کاهش آلاینده‌ها و بازچرخانی آب/ ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای راهپیمایی اربعین اعزام شد

حمایت از ۳ هزار ورزشکار دختر و پسر

حمایت از تیم‌های ورزشی و راه‌اندازی تیم‌های مختلف در همه عرصه‌ها از دیگر اقدامات فولاد مبارکه در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی‌اش است، در این زمینه این شرکت حامی راه‌اندازی تیم‌های پایه و حرفه‌ای باشگاه فولاد مبارکه سپاهان بوده که با حمایت از ۳ هزار ورزشکار دختر و پسر در ۷۴ رشته ورزشی توانسته موفقیت‌های زیادی را برای استان و کشور به همراه داشته باشد و با ایجاد این امکان از افزایش آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری کند. همچنین سرمایه‌گذاری این شرکت برای ارتقای ورزش استان و کشور و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در اکثر رشته‌های ورزشی از اهمیت و جایگاه قابل توجهی برخوردار است، به‌گونه‌ای که در سال جاری اقدام به افتتاح مجموعه تیراندازی شهید خرازی در شهرستان مبارکه نموده است.

اهدای ۲۵ هزار و ۷۰۰ تن اکسیژن به مراکز درمانی

از دیگر اقدامات مسئولانه فولاد مبارکه در برابر جامعه ایران، اهدای ۲۵ هزار و ۷۰۰ تن اکسیژن رایگان به مراکز درمانی کشور از ابتدای شیوع کرونا بوده و در بخش دیگر نیز باید یادآور شویم که این شرکت در زمان وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله همواره یاری‌دهنده مردم آسیب دیده بوده است.

مشارکت فولاد مبارکه در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد نیز در سال‌های گذشته بسیار قابل توجه بوده به گونه‌ای که میزان آن همه‌ساله بیش از دو برابر کمک دیگر خیران و صنایع استان در این زمینه بوده و طی ۹ سال گذشته بیش از ۲ هزار زندانی توسط این شرکت آزاد شده‌اند؛ گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ با حمایت ۵۲ میلیارد ریالی در این زمینه، سهم قابل توجهی در راستای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد داشت.

همت تمام قد برای کاهش آلاینده‌ها و بازچرخانی آب/ ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای راهپیمایی اربعین اعزام شد

اعزام ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای راهپیمایی اربعین

طرح تدوین و اجرای الگوی جامع پیشرفت و آبادانی مناطق محروم با تمرکز بر اشتغال و بهبود معیشت از دیگر اقدامات فولاد مبارکه است که در این راستا یاری‌رسانی برای تحصیل دانش‌آموزان محروم سراسر کشور دیگر دغدغه مسئولان این شرکت بوده که در این راستا در سال تحصیلی گذشته این شرکت ۴ هزار بسته نوشت‌افزار را بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت در مناطق محروم توزیع کرده و این اقدام را در سال جاری نیز محقق خواهد کرد.

مساعدت فولاد مبارکه جهت هرچه بهتر برپا شدن همایش میلیونی پیاده‌روی اربعین با توزیع بیش از ۵ میلیون بطری آب معدنی و اعزام یک هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جهت انتقال زائران حسینی ازجمله اقدامات این شرکت در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =