امیرکبیر کاشان

پروژه طراحی، ساخت و نصب و راه‌اندازی تجهیزات پوشش کروم سه‌ظرفیتی در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با ۲۷درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، عملیات مربوط به فاز مطالعاتی پروژه مذکور از سال ۹۹ شروع گردید و طراحی توسط پیمانکار مربوطه صورت گرفته و تجهیزات پروژه مذکور خریداری شده است. در اهمیت این پروژه باید گفت استفاده از پوشش کروم سه‌ظرفیتی ضمن رعایت استانداردهای ملی و جلوگیری از آلودگی سطح ورق، یکی از الزامات استانداردهای بین‌المللی برای اخذ مجوز ورق جهت صادرات به کشورهای اروپایی است که با راه‌اندازی این سیستم، زمینه رعایت این الزام فراهم می‌گردد.

برای افزایش استحکام پوشش روی ایجادشده در سطح ورق در مقابل رطوبت و خوردگی در صنایع گالوانیزه، از اسید کرومیک به‌عنوان محافظ استفاده می‌گردد. در شرکت فولاد امیرکبیر هم به این منظور از کروم شش‌ظرفیتی جهت افزایش کیفیت و دوام پوشش روی استفاده می‌شود، ولی ازآنجاکه کروم شش‌ظرفیتی ماده‌ای سمی است، ورق گالوانیزه تولیدشده با این کروم ممکن است باعث مسمومیت و ایجاد عوارضی برای مصرف‌کنندگان گردد؛ به همین دلیل، استاندارد ملی کشور لزوم جایگزینی این پوشش با کروم سه‌ظرفیتی را که ماده‌ای بدون خطر است مطرح کرده و بر این اساس پروژه پوشش کروم سه‌ظرفیتی در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان تعریف شده است.

ازآنجاکه استفاده از کروم سه‌ظرفیتی به تجهیزات خاصی نیاز دارد و نحوه پوشش‌دهی و خشک ‌کردن ورق با کروم شش‌ظرفیتی متفاوت است، پروژه طراحی، ساخت و نصب و راه‌اندازی تجهیزات پوشش کروم سه‌ظرفیتی در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در حال اجراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =