هفتم مهر روز اتش نشان گرامی باد

عکس:مجتبی جهان بخش

مدیرعامل فولاد مبارکه همزمان با روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی ضمن حضور تقدیر از دستاوردهای آتش‌نشانان فولاد مبارکه به مشاهده از مانور بزرگ اطفای حریق مخزن ذخیره گازوئیل واحد انرژی و سیالات پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه به مناسبت هفتم مهرماه روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی به همراه جمعی از معاونان و مدیران شرکت، ضمن حضور در واحد آتش‌نشانی و مشاهده مانور بزرگ اطفای حریق مخزن ذخیره گازوئیل واحد انرژی و سیالات، از دستاوردها و تلاش مدیریت و کارکنان آتش‌نشانی و همچنین از نفرات برتر رقابت‌های ورزشی این واحد قدردانی کرد. وی آمادگی کارکنان، قدرت مانور مکانیسم‌ها فرماندهی و مدیریت عملیات و همچنین عزم راسخ کارکنان آتش‌نشانی در حفظ سرمایه‌های سازمان را قابل‌تقدیر دانست و بر ارتقای شاخص ایمنی شرکت در سطوح جهانی تأکید کرد.

در حاشیه برگزاری این مانور، سید محمدرضا انگشترساز اصفهانی، سرپرست واحد آتش‌نشانی فولاد مبارکه اظهار کرد: در تقویم رسمی کشور هفتم مهرماه به نام ایمنی و آتش‌نشانی نام‌گذاری شده است. هدف از نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی تبدیل ایمنی در کشور به یک فرهنگ است. در کشور ما بیش از ۱۶۰ سال از تأسیس اولین ایستگاه آتش‌نشانی در شهر تبریز در سال ۱۲۲۱ شمسی و نزدیک به 80 سال از تأسیس آتش‌نشانی پایتخت می‌گذرد.

وی ادامه داد: مدیران کارخانه‌های تولیدی و صنایع کشور برای به صفر رساندن حوادث تلاش می‌کنند، تهیه و تدوین ضوابط و مقررات ایمنی و آتش‌نشانی امری ضروری به نظر می‌رسد. همچنانکه در دنیای امروز تنوع خطرات و ریسک‌های موجود و پیامدهای آن اغلب اوقات به حدی بالاست که در عمل امکان جبران پیامدهای حاصل غیرممکن می‌شود. به همین علت امروز پرداختن به موضوعات ایمنی رویکردی کاملا پیشگیرانه به خود گرفته است. یکی از مشخصات بارز این رویکرد نگرش جامعه و نظام‌مند به مقوله مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (OH&S) است.

سرپرست واحد آتش‌نشانی فولاد مبارکه با اشاره به دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه در این حوزه گفت: این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا در اندیشه‌های تعالی سازمانی در پی ارتقای ایمنی محیط کار و حفاظت از نیروی شاغل است و این رویکردها از نتایج حاصل از برنامه‌های ایمنی در سال‌های اخیر ناشی شده است.

انگشترساز اصفهانی با بیان اینکه عملکرد ایمنی و آتش‌نشانی شرکت در حال حاضر نتیجه رویکردها و اقدامات انجام‌شده و همچنین میزان باور و تعهد و مقوله ایمنی است، تاکید کرد: شرکت فولاد مبارکه با توجه به تعهدات و ارزش‌های بنیادین سازمانی و همچنین ماهیت صنعت فولاد از همان ابتدای دوران ساخت توجه ویژه‌ای به تأمین سلامت داشته است. واحد ایمنی و آتش‌نشانی که نقش سیاست‌گذاری و نظارت و اجرایی ایمن فعالیت‌ها را دارد نیز با همین رویکرد ایجاد شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیریت سازمان و همکاری تمامی همکاران در نواحی مختلف اظهار امیدواری کرد در سایه این انسجام و همیت، واحد آتش‌نشانی بتواند همچنان فضایی ایمن را برای ادامه فعالیت‌های همکاران در بخش تولید و پشتیبانی فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =