• ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
  • کد خبر: 28767
  • readingTime: ۱ دقیقه
اربعین

سخنگوی فراجا با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران از کشور عراق، از بازگشت یک میلیون و ۹۶ هزار زائر تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در خصوص آخرین وضعیت تردد در مرزهای ایران و عراق اظهار داشت: امروز که در پایانه مرزی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مهران شاهد ورود و خروج زائران هستیم و امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای زائران عزیز باشیم.

وی با بیان اینکه تا به امروز نزدیک به ۲ میلیون و ۶۹۸ هزار نفر از پایانه‌های مرزی شش گانه عبور کرده و وارد کشور عراق شدند، گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۶ هزار نفر به کشور بازگشتند و به تدریج موج برگشت زائران در حال افزایش است.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه با آغاز موج بازگشت ترافیک در محورهای مواصلاتی نیز سنگین‌تر می‌شود، ادامه داد: به منظور رصد ترافیک این محورها و روانسازی تردد خودروها سامانه مانیتورینگ پلیس فعال شده و پهپادهای فراجا در سطح مسیرها به پرواز در آمدند.

وی با بیان اینکه فراجا اقدامات خود را در سه حوزه زیرساخت، نظم و امنیت و ترافیک برای خدمت رسانی بهتر به زائران فراهم کرده است، گفت: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تمام زیر ساخت‌های فنی و حر فه‌ای خود را در همین راستا به مرزهای ششگانه آورده و بیش از ۲۴۰ گیت را در مرزهای ششگانه کشور فعال کردیم.

این مقام ارشد انتظامی از آمادگی فراجا برای افزایش گیت‌های تردد در پایانه‌های مرزی کشور خبر داد و گفت: هم اکنون گیت‌های ورودی و خروجی در پایانه‌های مرزی به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند البته در برخی از مرزها مانند خسروی محدودیت زمانی همچنان وجود دارد.

وی در خصوص آخرین اقدامات فراجا در خصوص صدور و تمدید گذرنامه اظهار داشت: تا به امروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار گذرنامه جدید و ۵۵۰ هزار گذر ویژه اربعین صادر شده و ۴۱۰ هزار گذرنامه منقضی شده نیز تمدید شده اند.

سخنگوی فراجا از آمادگی ادارات مهاجرت و گذرنامه برای از سر گیری صدور و تمدید گذرنامه خبر داد و گفت: البته متقاضیان باید بدانند که ظرف ۷۲ ساعت گذرنامه به دست آن‌ها می‌رسد و بنابر همین موضوع باید برنامه ریزی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =