دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و فولاد مبارکه سپاهان

باشگاه ذوب‌آهن در تصمیمی عجیب قیمت بلیط‌های بازی دربی اصفهان را افزایش غیرمنطقی داد تا بسیاری از هواداران فوتبال در نصف‌جهان از تماشای این بازی محروم شوند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دربی اصفهان یکی از ریشه‌دارترین، جذاب‌ترین و پر تماشاگرترین مسابقات لیگ برتر ایران است. رقابتی کلاسیک بین دو باشگاه با ریشه‌های صنعتی که تقابل رنگ‌های برادرانه طلایی و سبز حال و هوای شهر را برای حداقل ۹۰ دقیقه تغییر می‌دهد.

بین فولاد مبارکه سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان چه در ورزش و چه در صنعت همواره ارتباط نزدیکی وجود داشته و به قول هوادار قدیمی‌شان همیشه هوای یکدیگر را داشته‌اند. در بسیاری از رقابت‌های آسیایی و حتی رقابت با سرخابی‌های پایتخت، هواداران سپاهان با پرچم‌های زرد و سبز در دست و روی سکوهای ورزشگاه خاطره‌انگیز فولادشهر به تشویق گاندوها پرداختند و در کنار این تیم ریشه‌دار اصفهانی بوده‌اند.

این دو تیم اصفهانی بار دیگر شامگاه دوشنبه و در هفته پنجم لیگ بیست و دوم برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند، که حاصل آن مساوی یک بر یک، اما انبوهی از حواشی بود. یک روز پیش از این بازی و در طی یک تصمیم عجیب از سوی باشگاه ذوب‌آهن، پیوندهای عمیق بین هواداران این دو باشگاه خدشه‌دار شد. باشگاه ذوب‌آهن تصمیم گرفت قیمت بلیط‌های این بازی را ۲۰۰ هزار تومان برای تیم میهمان یعنی سپاهان اعمال کند و هواداران خود که با لباس یا شال سبز بیایند را به صورت رایگان راه دهد.

این تصمیم اگرچه توسط شورای تامین شکسته شد و قیمت بلیط‌ها ۱۵۰ تومان شد، با اعتراض بسیار زیاد هواداران طلایی‌دل و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان همراه شد. در نتیجه این فشارها باشگاه ذوب‌آهن با سخاوت خود ۵۰ هزار تومان دیگر تخفیف داد و بلیط یک دیدار فوتبال بین دو تیم همشهری را ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد!

عددی بسیار غیرمنطقی برای تماشای یک بازی فوتبال که طبیعتا انگیزه بسیاری از هواداران برای حضور در ورزشگاه خواهد گرفت؛ شاید هم هدف همین بی‌انگیزگی بوده است، زیرا هواداران سپاهان در بازی هفته گذشته تیم‌شان برابر فولاد خوزستان که از قضا در فولادشهر هم برگزار شد، سنگ تمام گذاشتند و حضور بسیار پررنگی داشتند.

پس از حواشی محمدمهدی رمضانی، مدیررسانه‌ای تیم ذوب‌آهن دلیل این قیمت گذاری افزایش هزینه‌های برگزاری یک دیدار فوتبال عنوان کرد؛ که پس از این مصاحبه این سوال پیش آمد که با قیمت‌گذاری منطقی و حضور حداکثری تماشاگران آیا درآمد ذوب‌آهن از بلیط فروشی به مراتب بیشتر نمی‌شد.

تمام این اتفاقات باعث شد روح فوتبال در اصفهان که همیشه بر پایه برادری بین دو رنگ ریشه‌دار سبز و زرد بوده، خراشیده شود و اختلاف بین هواداران دو تیم بیش از پیش افزایش یابد. اختلافی که پیش‌تر و با پذیرایی بی کم و کاست گاندوها از سرخابی کمی دچار هجمه شده بود.

این اتفاقات باعث اعتراض مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان نیز شد. به گفته صادق میرصالحیان باشگاه ذوب‌آهن «یکی از ناشیانه‌ترین رفتار» از خود نشان داد. به اعتقاد میرصاحیان ذوب‌آهن یا به دنبال منفعت خود بود و یا نمی‌خواست تماشاگر سپاهانی برای این بازی در ورزشگاه حاضر شود.

او حتی به برگزاری بازی ذوب‌آهن و مس رفسنجان و قیمت‌ بسیار پایین بلیط آن مسابقه نیز اشاره کرد و گفت: «اگر ذوب‌آهن خودش را یک باشگاه حرفه‌ای می‌داند، این رفتار ناشایستی است و باعث تعجب ما شد، ذوب آهن خیلی از سرمایه‌های اجتماعی خودش را پیش از این بازی از دست داد و بسیار متاسفم هستم».

حال باید منتظر ماند و دید باشگاه ذوب‌آهن در بازی برابر دیگر رقبا نظیر استقلال تهران نیز به دنبال درآمدزایی از بلیط‌های ۲۰۰ هزارتومانی است یا خیر!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =