دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و فولاد مبارکه سپاهان

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان به مصاف ذوب‌آهن رفت و این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر، امروز، دوشنبه از ساعت ۲۰ در ورزشگاه فولادشهر به مصاف تیم فوتبال ذوب‌آهن رفت. در حالی که انتظار می‌رفت این بازی با استقبال خوب هواداران دو تیم همراه باشد، اما سو مدیریت باشگاه ذوب‌آهن در قیمت‌گذاری و نحوه بلیط فروشی، باعث شد تا بسیاری از تماشاگران سپاهانی قید حضور در ورزشگاه را بزنند.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، رناتو داسیلویرا، رامین رضاییان، مسعود ریگی، یاسین سلمانی (دقیقه ۶۸_ عیسی مرادی)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۷۸_ آریا یوسفی)، مانوئل فرناندز (دقیقه ۷۸_ محمد قربانی)، محمد علی نژاد (دقیقه ۴۶_ الویس کامسوبا)، شهریار مغانلو، امید نورافکن (دقیقه ۶۸_ میلاد زکی‌پور).
سرمربی: ژوزه مورایس

ترکیب تیم ذوب‌آهن: حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی (دقیقه ۷۴_ نادر محمدی)، سیدمحمد قریشی، پویا پورعلی، محمدامین درویشی (دقیقه ۴۶_محمدحسین اسلامی)، سجاد آشوری (دقیقه ۸۰_ امیرحسین صدقی)، آرمان قاسمی، امیرحسین رنگرز جدی، محمدعلی فرامرزی، سجاد جعفری، محمدرضا سلیمانی.
سرمربی: مهدی تارتار

داوران: سید وحید کاظمی، بهزاد پناهی، وحید سیفی، ایمان کهیش.

گل‌ها: شهریار مغانلو (سپاهان)/ آرمان قاسمی (ذوب‌آهن)

شرح گل

دقیقه ۲۲؛ شهریار مغانلو (سپاهان ۱ _ ذوب آهن ۰):  پاس در عمق عالی پیام نیازمند به مغانلو رسید و شهریار در بین سه مدافع ذوب‌آهن با یک حرکت در عرض و ضربه نهایی دقیق، توپ را به گوشه دروازه‌ فرعباسی فرستاد.

دقیقه ۳۳؛ آرمان قاسمی (سپاهان ۱ _ ذوب آهن ۱):سجاد آشوری از جناح راست به محوطه جریمه سپاهان نفوذ کرد و با نورافکن برخوردی داشت، این صحنه از نظر داور پنالتی تشخیص داده شد. در نهایت این قاسمی بود که پشت این ضربه ایستاد و آن را تبدیل به گل کرد.

شرح بازی

نیمه اول: این تیم سپاهان بود که شروع بهتری داشت و از همان ابتدا روی یک ضربه ایستگاهی و سانتر خطرناک رضاییان صاحب یک موقعیت گلزنی شد. در ادامه نیز باز هم سپاهان بود که توپ و میدان را در اختیار داشت،  اما دفاع چند لایه و فشرده ذوب‌آهن اجازه بازی‌سازی را از بازیکنان خلاق سپاهان گرفته بود.  ذوب آهن نیز سعی داشت با استفاده از توپ‌های مستقیم در فضای بین هافبک‌ها و مدافعان سپاهان ضد حمله بزند. اما این سپاهانی بودند که روی یک‌پاس بلند عالی از نیازمند و نفوذ و حرکت تماشایی مغانلو در دقایق میانی این نیمه قفل دروازه حریف را باز کردند. پس از این گل، سپاهان برای دقایقی کمی عقب کشید و ذوب‌آهن تیم‌ حمله کننده بود، در نتیجه این حملات نورافکن اشتباه کرد و یک پنالتی به تیم حریف هدیه داد و این ضربه به گل تبدیل شد تا بازی به تساوی کشیده شود. در نهایت فشار سپاهان پس از دریافت گل نیز بی‌فایده بود و نیمخ اول این مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نیمه دوم: نیمه مربیان را هر دو مربی با یک تغییر آغاز کردند، مورایس کامسوبا را به زمین آورد و تارتار اسلامی را وارد زمین کرد. سپاهان در ابتدای این نیمه مصمم‌تر از حریف برای گل‌زنی نشان داد و برای دقایق طولانی توانست توپ و میدان را در اختیار بگیرد و با نفوذهای پرشمار و حرکات ترکیبی ذوب‌آهن را تحت فشار قرار دهد. اما هشیاری مدافعان ذوب‌آهن اجازه نداد تا این حملات به سرانجامی ختم شود. از طرفی ذوب‌آهن نیز چشم به ضد حملات داشت که پوشش خوب مدافعان سپاهان و آفسایدگیری آن‌ها دست ذوب‌آهن را بسته بود. سپاهان در ۱۵ دقیقه پایانی این بازی سراسر حمله شد و تارتار نیز با تعویض‌های دفاعی، کمربند مدافعانش را قوی‌تر کرد تا کار برای شاگردان مورایس سخت شود. در نهایت حملات پرتعداد سپاهان با دفاع سرسختانه ذوب‌آهن راه به جای نداشت و سپاهان به تساوی رضایت داد.

دقایق حساس

*دقیقه ۱: اولین حرکت سپاهان به سمت دروازه حریف برای این تیم یک‌ضربه ایستگاهی به ارمغان آورد که ارسال رامین رضاییان و ضربه سر داسیلویرا را فرعباسی در آغوش کشید.

*دقیقه ۴: شوت سرکش درویشی با اختلاف زیاد از کنار دروازه نیازمند به بیرون رفت. 

*دقیقه ۹: پاس عرضی عالی نورافکن به محوطه جریمه ذوب آهن ارسال شد، اما مهاجمان سپاهان برای استفاده از این توپ حاضر نبودند.

*دقیقه ۱۸: ضد حمله ۴ به ۳ گاندوها با دخالت داسیلویرا و اشتباه درویشی در اختیار نیازمند قرار گرفت.

*دقیقه ۳۰: شلیک پر قدرت و تماشایی سجاد آشوری با واکنش عالی نیازمند راهی کرنر شد.

*دقیقه ۴۱: شوت محکم نورافکن از بالای دروازه فرعباسی به بیرون رفت.

*دقیقه ۴۹: شلیک ضربه پای چپ احمدزاده با اختلاف کمی از دروازه حریف تبدیل به ضربه دروازه شد.

*دقیقه ۵۵: سانتر کوتاه یاسین و ضربه آکروباتیک رضاییان راهی به چهارچوب ذوب‌آهن نداشت.

*دقیقه ۶۳: آشوری در محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ شد، اما ضربه محکم او به زیر توپ، دروازه نیازمند را تهدید نکرد.

*دقیقه ۶۶: ضربه مستقیم نورافکن روی یک ضربه ایستگاهی با اختلاف کمی از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

*دقیقه ۷۷: آشوری نفوذی عالی از سمت چپ به محوطه جریمه سپاهان داشت، اما سانتر کوتاه و بی‌کیفیت تو توسط مدافعان دفع شد.

*دقیقه ۸۹: ارسال تند و تیز رضاییان در شلوغی محوطه جریمه دفع شد و به مهاجمان پر تعداد سپاهان نرسید.

*دقیقه ۱+۹۰: مرادی در شرایطی نامتعادل ضربه خود را به سمت دروازه زد، اما توپ در چهارچوب قرار نداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =