بانک مهر

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اصفهان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم سقف وام‌های قرض‌الحسنه را از ۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داده است، گفت: علاوه بر این، امسال اشخاص حقوقی و شرکت هایی که قبلا مجاز به دریافت تسهیلات قرض الحسنه نبودند، در حال حاضر می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رضا اسفندیاری در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۸۶ با پیگیری و ‌دستور دولت وقت و با سهامداری و پشتیبانی ۱۰ بانک کشور به عنوان پشتوانه سهامداری بانک تاسیس شد، اظهار کرد: این بانک با داشتن ۵۳۰ شعبه در کل کشور و همچنین ۳۰ شعبه در استان اصفهان قوی‌ترین ساختار مالکیتی بانکی را دارد.

وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی ۱۵ سال فعالیت خود با تراز مثبت سوددهی اداره شده و زیان را تجربه نکرده و رشدهای خوبی که شاهد هستیم ناشی از اعتماد مردم به این بانک است و با رشد اخیر خود و هدفگذاری برای منابع ۲۰۰ میلیارد تومانی تا پایان امسال در جمع ۶ بانک برتر کشور قرار می گیریم.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اصفهان با اذعان به جایکاه این بانک در بحث خدمات الکترونیک و اینکه تمام نیازهای مشتریان خود را به ‌صورت کاملاً مجازی و غیر حضوری ارائه می‌دهد، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از اعتماد برتر مجموعه‌های دولتی برخوردار است.

اسفندیاری در ادامه گفت: این بانک از ابتدای اردیبهشت امسال در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، وام ازدواج و فرزند آوری و ... به متقاضیان تسهیلات پرداخت کرده و وام‌های اشتغال به کمیته امداد و بهزیستی همچنان در حال پرداخت است.

وی با اشاره به نفوذ این بانک در بین مردم، اظهار کرد: این بانک اولین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور است و نقش تأثیرگذار این بانک در اقتصاد خرد جامعه روز به روز آشکارتر می شود.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اصفهان به فعال شدن پیشخوان مجازی این بانک پرداخت و افزود: به موازات توسعه زیرساخت‌های الکترونیک برای دسترسی و ارائه خدمات به مشتریان در حال ارتقا است و طرح‌های متنوع این بانک روز به روز مورد استقبال قرار گرفته است.

وی همچنین به جایگاه بانک‌های قرض‌الحسنه اشاره کرد و گفت: وزارت اقتصاد تایید کرده است تا حقوق پرسنل دولتی از طریق بانک‌های قرض‌الحسنه پرداخت شود. همچنین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با شرکت‌های کوچک و متوسط و بزرگ اصفهان کار می‌کند و آنها می توانند از محل گردش حساب برای کارکنان خود حساب باز می‌کنند.

اسفندیاری با بیان اینکه اساس فعالیت بانک مهر ایران، قرض‌الحسنه است، اظهار کرد: ما مجاز به دریافت سپرده نیستیم و در مواقعی که مشتریان نیاز به دریافت تسهیلات دارند، از طریق معدل حساب و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد می‌توانند وام دریافت کنند.

وی درباره ضرورت اصلاح نظام بانکداری و توسعه بانکداری اسلامی، گفت: نمی‌توانیم بگوییم نظام بانکی ما اسلامی نیست، اما در اجرا مشکلاتی وجود دارد، بنابراین باید ساختار نظام بانکی ما اصلاح شود و ساختار سیستم بانکی باید از سودمحوری خارج شود.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اصفهان تاکید کرد: امروز دست بانک‌های خصوصی را در نظام بانکداری باز گذاشته‌ایم، در حالیکه نظارت بر آن باید جاری باشد و به‌نوعی ساختار نظام بانکی باید اصلاح و با از بین رفتن ساختار سپرده‌گذاری سودمحور، تولید تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه این بانک دارایی و کار جنبی دیگری ندارد و دارایی آن از دریافت منابع مردم و پرداخت وام قرض‌الحسنه است، گفت: سرمایه تاسیس بانک در ابتدا ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که اکنون در حال افزایش به ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اصفهان با تاکید بر اینکه چشم‌انداز بانک مهر ایران به دنبال توسعه و گسترش خدمات به جامعه است، تصریح کرد: هدف ما این است که اگر کسی نیاز به وام قرض‌الحسنه داشت، الزام به پس‌انداز در بانک ما نداشته باشد.

وی اعلام کرد: طی پنج ماه گذشته بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اصفهان، ۱۱۵۰ فقره وام ازدواج، ۱۵۵۰ فقره وام فرزندآوری، ۱۸۰ فقره وام به کمیته امداد و ۸۵ فقره وام اشتغالزایی به بهزیستی پرداخت کرده است.

به گفته اسفندیاری، در طول پنج ماه نخست امسال در استان اصفهان ۵۸ هزار فقره وام پرداخت کرده‌ایم. همچنین نسبت مطالبات به مصارف این بانک طی مدت جاری ۱۹ صدم درصد است.

وی در ادامه به فرهنگِ پسندیده‌ی اسلامی- ایرانی قرض الحسنه اشاره کرد و افزود: تاکید این سنت الهی در قرآن کریم و سیره‌ی اهل‌بیت(ع) نشان از نقش مؤثر این سنت نیکو در رفاه، همدلی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

اسفندیاری تصریح کرد: درراستای این سنت الهی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین و اولین بانک تخصصی قرض‌الحسنه در ایران، اقدام به برگزاری اولین جشنواره ملی فرهنگی - هنری قرض‌الحسنه نموده است.

وی به رشد منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در کل کشور اشاره کرد و گفت:راین بانک طی مدت۸ ماه توانسته است منابع خود را از ۷۲ هزار میلیارد تومان به ۱۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =