قیمت بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه کاهش سهمیه بنزین آزاد محدودیتی برای خودروهای شخصی ایجاد نمی‌کند، گفت: تغییر جدید فقط از قاچاق بنزین جلوگیری خواهد کرد.

‌به گزارش ایراسین به نقل از فارس، جلیل سالاری‌ با اشاره به کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی اظهار داشت: دلیل اصلی تغییر سهمیه‌ بنزین آزاد از ماهانه ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر مبارزه با قاچاق بنزین بوده است و این موضوع چالشی برای مصرف بنزین مردم ایجاد نمی‌کند.

وی گفت: سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی به میزان ۶۰ لیتر در ماه برای خودروهای شخصی باقی مانده است و ۱۵۰ لیتر نیز به صورت سهمیه آزاد از ماه جاری در نظر گرفته می‌شود.

سالاری گفت: بدین ترتیب هر خودروی شخصی ماهانه ۲۱۰ لیتر بنزین خواهد داشت، یعنی می‌تواند ۲۱۰۰ کیلومتر در ماه مسافت طی کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: طی کردن مسافت ۲۱۰۰ کیلومتری برای خودروهای شخصی بسیار بیشتر از نیاز هر خودرو هست و در واقع تنها اتفاقی که با این تغییر رخ می‌دهد کاهش قاچاق بنزین از شهرهای مرزی است.

وی تاکید کرد: علاوه بر سهمیه بنزین آزاد، کارت سوخت جایگاه‌ها نیز همچنان وجود دارد که باعث میشود تمامی نیاز هر خودرو تامین شود.

سالاری گفت: طبق آمار تنها ۲ تا ۳ درصد از خودروها از سهمیه‌ای بنزین آزاد کارت خود استفاده می‌کنند و آنها نیز در صورت نیاز از کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده می‌کنند و از این به بعد هم این امکان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: به دلیل یکپارچه بودن سامانه سوخت نمی‌توان تنها برای شهرهای مرزی سهمیه دوم بنزین را از ۲۵۰ به ۱۵۰ کاهش داد و مابقی شهرها را استثنا کرد، البته کاهش سهمیه بنزین آزاد نیز چالشی برای عموم مردم ایجاد نمی‌کند و فقط به صورت نقطه‌زن مانع قاچاق بنزین می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =