• ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
  • کد خبر: 28346
  • readingTime: ۱ دقیقه
تاج و کیروش

با توجه به ریاست مهدی تاج بر فدراسیون فوتبال احتمال بازگشت کارلوس کیروش به تیم ملی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال پس از کش و قوس فراوان در ساعت 10 صبح امروز سه شنبه برگزار شد و در نهایت با رای اعضای مجمع مهدی تاج برای یک دوره دو ساله به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران برگزیده شد. تاج با 51 رای در برابر 25 رای میرشاد ماجدی و 4 رای عزیزالله محمدی به صندلی ریاست تکیه زد تا بار دیگر شاهد عصر تاج در فوتبال ایران باشیم.

اما مهم‌ترین اتفاق این روزهای فوتبال ایران، شرایط نیمکت تیم ملی در آستانه مسابقات جام جهانی فوتبال است. مسابقاتی که در کمتر از سه ماه دیگر آغاز خواهد شد و پیش از آن نیز تنها یک فیفادی فرصت برای آماده‌سازی تیم ملی باقی است. فیفادی که تا 10 روز دیگر آغاز خواهد شد و بر اساس برنامه قبلی تیم ملی در اتریش اردو خواهد زد و با تیم‌های اروگوئه و سنگال بازی دوستانه خواهد داشت.

صندلی سرمربی تیم ملی بیش از از پیش متزلزل شده و به احتمال زیاد پس از انتخاب تاج، دراگان اسکوچیچ دیگر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نخواهد بود، زیرا تاج پیش‌تر اعلام کرده بود که برای جام جهانی به سراغ گزینه‌های دیگر خواهد رفت و بعید است که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در قطر باشد.

تاج به طور خاص و مشخص از کارلوس کیروش یاد کرده و گفته بود که در دوران قبلی ریاستش بر فدراسیون فوتبال با این سرمربی پرتغالی نتایج خوبی کسب کرده و بار دیگر به سراغ او خواهد رفت. با این حال نباید فراموش کرد که تاج یکی از عوامل عدم تمدید قرارداد کیروش پس از مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2019 بود، سالی که ایران در نیمه نهایی به ژاپن باخت و به فینال نرفت.

تاج در آن مقطع به سراغ مارک ویلموتس بلژیکی رفت و با او قراردادی پر حاشیه امضا کرد، قراردادی که جریمه‌های آن بار دیگر به دوش تاج افتاد و خود او مسئول حل کردن پرونده‌ای شد که خلقش کرده بود.

با این وجود دیگر اسامی برای حضور در تیم ملی به گوش می‌رسد و برخی امیر قلعه‌نویی و برانکو ایوانکوویچ را دیگر گزینه‌های مهدی تاج می‌دانند.

آنچه مشخص است، دراگان اسکوچیچ با توجه به حضور تاج شانس زیادی برای حضور در نیمکت تیم ملی فوتبال در جام جهانی نخواهد داشت و باید منتظر مربی جدید برای تیم ملی فوتبال ایران بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =