دانش بنیان

تفاهم‌نامه‌هایی به ارزش ۴۰ هزار میلیار تومان بین صندوق نوآوری و شکوفایی و شبکه بانکی کشور به منظور اجرایی شدن ماده ۱۸ قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» عصر امروز با حضور امور اقتصادی و دارایی به امضا رسید.

به گزارش ایراسین، بین صندوق نوآوری و شکوفایی و شبکه بانکی کشور تفاهم‌نامه هایی به ارزش ۴۰ هزار میلیار تومان به منظور اجرایی شدن ماده ۱۸ قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» عصر امروز یکشنبه 6 شهریورماه با حضور امور اقتصادی و دارایی به امضا رسید. در این مراسم که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، تفاهم نامه همکاری چهار جانبه میان صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی و کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی با هدف ایجاد همکاری مشترک به منظور گسترش اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه زمینه‌های تامین مالی نوآوری و فناوری در کشور منعقد شد.

مشارکت تجمیعی بانک‌ها در تاسیس نهاد یا نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر، تامین مالی پروژه‌های راهبردی با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای اجرایی‌سازی ماده ۱۸ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، همکاری به منظور تعیین چارچوب‌های کلی همکاری در جهت تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و اجرایی‌سازی ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش بنیان در همکاری بانک‌ها با نهادهای حوزه فناوری و نوآوری از جمله اهداف این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه بانک‌ها از صندوق نوآوری و شکوفایی در پذیرش ضمانت شرکت‌های دانش‌بنیان در روش‌های نوین تامین‌ مالی نظیر انتشار اوراق صکوک و گام، به منظور تقسیم ریسک میان بازیگران در جهت اجرایی‌سازی بند الف ماده ۱۷ قانون جهش تولید دانش بنیان پشتیبانی می‌کنند.

تاسیس صندوق نیکوکاری در بازار سرمایه با هدف تامین منابع زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور، مشارکت در تامین مالی پروژه‌های راهبردی مورد نظر شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان موضوع بند ۱ بخش الف ماده ۸ قانون جهش تولید دانش بنیان از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه همکاری اعلام شده است.

تفاهم‌نامه صندوق نوآوری با چهار بانک عامل

همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای اجرایی ‌شدن ماده ۱۸ قانون جهش‌ تولید دانش بنیان و تحقق اقتصاد دانش بنیان با چهار بانک عامل کشور تفاهم‌نامه‌های همکاری جداگانه امضا کرد.

این تفاهم‌نامه‌ها میان رئیس صندوق نوآوری و مدیران عامل بانک های صادرات، کارآفرین، پارسیان، ملت و شهر منعقد شد، با هدف ایجاد همکاری مشترک برای گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری و تأمین مالی نوآوری و فناوری و به منظور توسعه سرمایه‌های انسانی، ترویج کارآفرینی و بهبود ظهور و بروز کسب و کارهای موفق به امضا رسیده است.

موضوع این تفاهم‌نامه‌ها، ایجاد، تأسیس و مدیریت نهادهای مالی است که با هدف تامین مالی یا ارائه خدمات تخصصی مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان، نوآور، فناور و اشتغال‌آفرین فعالیت می‌کنند. همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه به ضمانت انتشار صکوک نوآوری و اوراق گام (گواهی اعتبار مولد) شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌شود. موضوع دیگر تفاهم‌نامه نیز همکاری در راستای توسعه ظرفیت تامین ‌مالی جمعی در کشور است.
مشارکت در تاسیس هلدینگ سرمایه‌گذاری، مشارکت در تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه/خصوصی (PE/VC) با هدف سرمایه‌گذاری بر روی شرکت‌های بالغ دانش‌بنیان، نوآور و فناور کشور و تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری سهامی خاص از جمله محورهای تفاهم‌نامه‌های میان صندوق نوآوری و شکوفایی با چهار بانک کارآفرین، پارسیان، ملت و شهر اعلام شده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها، طرفین تعهد می‌دهند که قبل از نهایی شدن مشارکت در هر یک از نهادهای مالی ذکرشده در تفاهم‌نامه، در قالب یک سند حقوقی به نام «توافق‌نامه سهامداری»، جزییات مرتبط با نحوه حاکمیت شرکتی، مدیریت، استراتژی‌ها و اهداف، نحوه تخصیص منابع و مدیریت جریان‌های درآمدی، خدمات تخصصی قابل ارائه به زیست‌بوم نوآوری، نحوه اتمام مشارکت و سایر جزییات پیشنهادی توسط طرفین را نهایی کرده و به امضای طرفین برسانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =