نفت نفتا

قیمت نفت امروز جمعه ۴ شهریور ماه یک دلار افزایش یافت و به ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه رسید. داده‌های جدید ایالات متحده ترس از رکود را کاهش داد و همین امر تقاضا برای خرید نفت را افزایش داد. این در حالی است که سخنرانی رئیس فدرال رزرو در آینده احتمالا روند افزایش قیمت نفت در بازار جهانی را محدود خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت نفت امروز جمعه ۴ شهریور ماه یک دلار افزایش یافت و به ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه رسید. داده‌های جدید ایالات متحده ترس از رکود را کاهش داد و همین امر تقاضا برای خرید نفت را افزایش داد. این در حالی است که سخنرانی رئیس فدرال رزرو در آینده احتمالا روند افزایش قیمت نفت در بازار جهانی را محدود خواهد کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۷۳ سنت یا ۰.۷۳ درصد افزایش به ۱۰۰.۰۷ دلار در هر بشکه رسید و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۷۸ سنت یا ۰.۸۴ درصد افزایش به ۹۲.۹۳ دلار رسید.

هر دو قرارداد نفتی پس از افت حدود ۲ دلاری در روز پنجشنبه، در آغاز معاملات امروز تقریبا یک دلار افزایش قیمت را به ثبت رساندند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار بهتر از حد انتظار در مورد اقتصاد ایالات متحده به رفع ترس از وقوع رکود کمک کرد و قراردادهای نفتی معیار را در مسیر رشد حدود ۳ درصدی در هفته قرار داد.

روز جمعه، امارات متحده عربی آخرین عضو اوپک پلاس بود که از کاهش احتمالی تولید نفت حمایت کرد.

استفان برنوک، تحلیلگر PVM گفت:« اوپک قصد دارد از کف قیمت ۱۰۰ دلار در هر بشکه محافظت کند و به همین دلیل، پتانسیل نزولی محدود به نظر می رسد.»

تهران در حال بررسی پاسخ واشنگتن به پیشنهاد نهایی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای است با این حال، مشخص نیست که در صورت دستیابی به توافق، صادرات نفت ایران با چه سرعتی از سر گرفته خواهد شد.

بازار منتظر سیگنال‌های تازه درباره دورنمای افزایش نرخ بهره از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اواخر روز جمعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =