نفت

قیمت نفت امرروز دوشنبه ۳۱ مردادماه پس از سه روز افزایش پی‌درپی با کاهش قیمت مواجه شد. تحلیلگران معتقدند نگرانی سرمایه‌گذاران برای افزایش شدید نرخ بهره آمریکا اقتصاد جهانی را تضعیف کرده و تقاضای سوخت را کاهش ‌می‌دهد. در عین حال تقویت دلار نیز بر فشارها افزوده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت نفت امرروز دوشنبه ۳۱ مردادماه پس از سه روز افزایش پی‌درپی با کاهش قیمت مواجه شد. تحلیلگران معتقدند نگرانی سرمایه‌گذاران برای افزایش شدید نرخ بهره آمریکا اقتصاد جهانی را تضعیف کرده و تقاضای سوخت را کاهش ‌می‌دهد. در عین حال تقویت دلار نیز بر فشارها افزوده است.

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه در ماه اکتبر با ۱.۲۰ دلار یا ۱.۲ درصد کاهش به ۹۵.۵۲ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در ماه سپتامبر که قرار بود امروز منقضی شود، ۱.۲۴ دلار معادل ۱.۴ درصد کاهش یافت و به ۸۹.۵۳ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد فعال‌تر اکتبر به ۸۹.۲۷ دلار رسید که ۱.۱۷ دلار یا ۱.۳ درصد کاهش داشت.

هر دو شاخص نفتی برنت و WTI برای سومین روز متوالی روز جمعه صعود کردند، اما به دلیل تقویت دلار و نگرانی از تقاضا حدود ۱.۵ درصد در هفته کاهش یافتند.

تاتسوفومی اوکوشی، اقتصاددان ارشد Nomura Securities می‌گوید:« ترس‌های فزاینده نسبت به رکود اقتصاد جهانی پشت سقوط بازارهای نفت است. افزایش دلار آمریکا نیز باعث فروش جدید شد.»

پس از آن که توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، گفت که تمایل بانک‌های مرکزی به سمت افزایش سریع‌تر نرخ بهره است. این در حالی است که شاخص دلار به بالاترین سطح پنج هفته اخیر رسید. دلار قوی‌تر، نفت را برای خریداران ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند.

سرمایه‌گذاران به اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس سالانه بانک مرکزی جهانی در جکسون هول توجه زیادی خواهند داشت.

قیمت‌ها همچنین با وجود نگرانی از کاهش تقاضای سوخت در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، به دلیل بحران برق در جنوب غربی ناشی از موج گرما کاهش یافت.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر کل تحقیقات در نیسان سکیوریتیز گفت: «محدودیت برق چین در برخی مناطق نیز نگران‌کننده است زیرا می‌تواند بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیر بگذارد.

سرویس اخبار مالی Caixin گفت که استان سیچوان در جنوب غربی چین محدودیت‌های مصرف کنندگان برق صنعتی را تا ۲۵ اوت تمدید خواهد کرد زیرا تلاش می‌کند با کاهش تولید برق آبی و افزایش تقاضای برق خانگی در پی موج گرما طولانی مقابله کند.

در نشانه‌ای از نگرانی کلی در مورد اقتصاد چین، پکن نرخ وام معیار خود را کاهش داد و مرجع وام مسکن را با حاشیه بزرگ تری در روز دوشنبه کاهش داد و به اقدامات تسهیل کننده هفته گذشته اضافه کرد تا اقتصاد دچار بحران املاک و احیای مجدد COVID را احیا کند.

در همین حال، کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد، در همین حال، رهبران ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان درباره تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران گفت‌وگو کردند، اما جزئیات بیشتری ارائه نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =