واحد صنعتی تولیدی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: از سال گذشته تاکنون ۲۹ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته است و تلاش برای بازگرداندن دیگر واحدهای راکد به چرخه تولید ادامه دارد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، علی مهدی پور با تاکید بر تلاش برای خروج از رکود واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۶۰۰ واحد راکد و نیمه فعال در شهرک های صنعتی خوزستان شناسایی شده است.

وی افزود: حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در خوزستان به صورت فعال در حال کار کردن هستند و حدود ۱۷ هزار نفر در این شرکت ها و واحدهای صنعتی فعال در شهرک های صنعتی خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان تصریح کرد: مشاوران در حوزه کسب و کار، کار پایش واحدهای راکد مستقر در شهرک های صنعتی را آغاز کرده اند و کار عارضه یابی اولیه انجام و همچنین مشکلات واحدهای صنعتی راکد نیر احصا شده است.

مهدی پور عنوان کرد: در عارضه یابی های انجام شده، ۴۷۱ واحد صنعتی مشکل تامین منابع مالی، ۴۳ واحد صنعتی کمبود مواد اولیه و ۸۳ واحد صنعتی با مشکل بازار مواجه هستند. همچنین ۲۷ واحد صنعتی با اختلاف میان شرکا و برخی دیگر از واحدهای صنعتی با مشکلاتی از جمله بدهی و مشکلات بانکی مواجه هستند.

وی افزود: ۶۰ درصد از واحدهای غیرفعال مستقر در شهرک های صنعتی استان، مشکل تامین منابع مالی دارند. ۱۲ درصد از واحدهای صنعتی مشکل تقاضا و بازار و ۸ درصد از واحدها مشکل تامین مواد اولیه دارند. مشکلات حقوقی، فرسودی خطوط تولید و ... از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: حدود ۵۰ درصد از واحدهای تولیدی راکد در شهرک های صنعتی استان به دلایل مختلفی اصلا علاقه‌مند به بازگشت به چرخه تولید نیستند.

مهدی پور عنوان کرد: ۱۰۵ واحد صنعتی راکد در استان نسبت به دیگر واحدهای راکد و نیمه فعال، شرایط بهتری برای بازگشت به تولید دارند. در این زمینه کارگروهی با عنوان کارگروه احیا و راه اندازی مجدد واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید تشکیل شده است تا با کمک سازمان صمت استان و بسیج مهندسان بتوانیم گام های خوبی در این حوزه برداریم.

وی ادامه داد: سال گذشته در شهرک‌های صنعتی، ۲۱ واحد صنعتی راه اندازی مجدد شد و در دو ماه گذشته نیز ۸ واحد صنعتی راه اندازی مجدد شده است. براساس تکلیف مشخص شده باید تا پایان سال ۹۸ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگردانده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =