• ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
  • کد خبر: 28050
  • readingTime: ۲ دقیقه
هفته دولت

دست‌یابی به اهداف سند چشم‌انداز و گام دوم انقلاب به‌ویژه در حوزه صنعت فولاد که تولید ۵۵ میلیون تن را هدف‌گذاری کرده است، با برنامه‌ریزی دولت محترم و حمایت گسترده‌تر از بخش خصوصی میسر خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین- هفته دولت سالروز شهادت رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر جمهوری اسلامی ایران (شهیدان رجایی و باهنر) بهانه‌ای برای تکریم کارگزاران نظام و فرصت مغتنمی برای بازخوانی معیارها و عملکرد حکومت و ترسیم الگوی صحیح مدیریت و دولت اسلامی در نهاد حاکمیت است.

انقلاب اسلامی ایران از بدو تأسیس خود با مانع‌تراشی‌های فراوان دشمنان داخلی و خارجی همراه بود و تهدید، تجاوز، ترور و تحریم همواره جزئی از سیاست نظام سلطه جهانی در مواجهه با این نظام برخاسته از خواست و اراده مردم بوده و این سیاست خصمانه، با گذشت بیش از چهار دهه و باوجود اثبات خستگی‌ناپذیری ملت ایران و توفیقات گسترده در عرصه‌های مختلف، همچنان ادامه دارد.

بهترین راهبرد و نقشه راه برای دولتمردان در نظام اسلامی، شیوه حکمرانی امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) است و نهج‌البلاغه در کنار قرآن کریم، بهترین منبع برای سنجش اعمال و رفتار حاکمان اسلامی با مقیاس دین و سیره عملی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی شاخص‌های حکومت اسلامی و کارگزاران آن را براساس سیره حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، پایبندی کامل به دین خدا و اصرار بر اقامه عدل الهی، عدالت‌طلبی، مبارزه با فساد، پاک‌دامنی، ساده‌زیستی، صداقت و صراحت و توجه به محرومان عنوان داشتند، خصوصیاتی که مصادیق آن در شهید رجایی و حجت‌الاسلام شهید باهنر تجلی می‌یافت.

تقوا، اخلاص، ساده‌زیستی، پرهیز از تجمل‌گرایی و خدمت بی‌منت از دیگر خصوصیات فکری و رفتاری شهیدان رجایی و باهنر بود و هفته دولت که به یاد این دو بزرگوار نامیده شده، فرصت مغتنمی برای ترسیم مؤلفه‌ها و ویژگی‌های دولت اسلامی برای نیل به جامعه دینی و تحقق تمدن نوین اسلامی است.

علاوه بر این، هفته دولت سالروز تکریم و یادآوری خدمات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته و دستاوردهای آن است.

خدماتی که در سایه مجاهدت، مقاومت، رشادت، استواری و پایمردی بزرگ‌مردان وشیر زنان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و امنیتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و صنعتی حاصل شده و کسب این توفیقات باوجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، شگفتی همگان را به دنبال داشته است که ازجمله این توفیقات، احداث و فعالیت پرافتخار فولاد مبارکه به‌عنوان مولود انقلاب و بزرگ‌ترین واحد صنعتی نظام اسلامی ایران است.

شرکتی که با همت و تلاش تمامی مسئولان و کارگزاران، رؤسای جمهوری، وزرای دولت، متخصصان داخلی، تمامی مدیران و کارکنان، کارگران، مشاوران و پیمانکاران، هم‌اکنون به نماد غلبه ملت ایران بر فشار دشمنان تبدیل شده است. کسب توفیقات متعدد در عرصه‌های تولید، صنعت و اقتصاد براساس معیارها و مقیاس‌های بین‌المللی، علاوه بر ارتقای غرور ملی و ایجاد امید در جامعه، فولاد مبارکه را به‌عنوان یکی از نمادهای فخر ایران و عزت ایرانیان در مجامع داخلی و بین‌المللی معرفی کرده است.

مسلم است که راه پرنشیب‌وفراز کسب منزلت و تعالی در صنعت فولاد و شرکت فولاد مبارکه همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود دولت سیزدهم و کارگزاران محترم آن با التفات بیشتر به توان، نقش و تأثیرگذاری شرکت فولاد مبارکه در عرصه‌های مختلف، با سیاست‌های حمایتی، تسهیل‌گری و تسریع در توسعه زیرساخت‌ها و تأمین نیازهایی همچون مواد اولیه، گاز، برق و توسعه شبکه و زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای، گام‌های استوارتری برای توسعه دوچندان فولاد مبارکه و سایر صنایع کشور بردارند.

به خاطر داشته باشیم دست‌یابی به اهداف سند چشم‌انداز و گام دوم انقلاب به‌ویژه در حوزه صنعت فولاد که تولید ۵۵ میلیون تن را هدف‌گذاری کرده است، میسر نخواهد شد، مگر با برنامه‌ریزی دولت محترم و حمایت گسترده‌تر از بخش خصوصی. آنچنان‌که تجارب این رویکرد نشان می‌دهد به یاری یکدیگر می‌توان اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و حضور موفق در عرصه‌های بین‌المللی را محقق ساخت.

*محمدجواد براتی

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =