استقلال و سپاهان

تیم فوتبال سپاهان به مصاف تیم نساجی مازندران رفت و به برتری دو بر یک دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در چارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس، امروز، پنج‌شنبه از ساعت ۲۱ در ورزشگاه نقش جهان به مصاف تیم فوتبال نساجی مازندران رفت.

سپاهان در نهایت توانست در بازی که یک بر صفر عقب افتاده بود، با گل‌های یاسین سلمانی کاپیتان جوان خود و مانوئل فرناندز ستاره با تجربه خود، سه امتیاز شیرین این مسابقه را به دست آورد. 

گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: رشید مظاهری، نیلسون جونیور، رناتو داسیلویرا، امید نورافکن، رامین رضاییان، مسعود ریگی، مانوئل فرناندز (دقیقه ۶۸_ الویس کامسوبا)، یاسین سلمانی، محمدرضا حسینی ، محمد علی‌نژاد (دقیقه ۶۸_ فرشاد احمدزاده)، شهریار مغانلو.
سرمربی: ژوزه مورایس

تیم داوری: محمدحسین ترابیان، حسن انتظاری، فرهاد فرهادپور، حسین زمانی.

گل‌ها: ایوب کلانتری (نساجی)/ مانوئل فرناندز و یاسین سلمانی (سپاهان)

شرح گل

دقیقه ۵؛ ایوب کلانتری (سپاهان صفر _ نساجی یک): یک پاس در عمق ساده کافی بود تا کلانتری از فضای بین دو مدافع میانی سپاهان عبور و با مظاهری تک به تک شود و ضربه نهایی را وارد چهارچوب کند.

دقیقه ۱۱؛ مانوئل فرناندز (سپاهان ۱ _ نساجی ۱): مغانلو از گوشه چپ محوطه جریمه نساجی، یک سانتر نرم روی سر فرناندز انجام داد و این ستاره پرتغالی با یک ضربه سر توپ را با زیر طاق دروازه کوبید.

دقیقه ۴۰؛ یاسین سلمانی (سپاهان ۲ _ نساجی ۱): توپ ارسالی بلند را مغانلو سلباند و یاسین بین چهار مدافع حریف صاحب توپ شد، او توپ را به داخل محوطه جریمه برد و از زاویه بسته توپ را از بین پاهای حقیقی وارد دروازه نساجی کرد.

گزارش بازی

نیمه اول: سپاهان ‌با استفاده از حمایت تماشاگرانش شروع بهتری داشت و در دقایق ابتدایی نیمه اول مالک مطلق توپ و میدان بود. سپاهانی‌ها با بهره‌گیری از کانال‌های کناری و پاس‌های کوتاه سعی در باز کردن لایه‌های دفاعی نساجی داشت. با این حال رفته به رفته نساجی نیز خود را در زمین پیدا کرد و توانست روی اولین حرکت جدی به گل برسد. در ادامه سپاهان فشار حملات خود را بیشتر کرد و به گل تساوی دست یافت.

نیمه دوم: در نیمه دوم سپاهان برای حفظ نتیجه پا به میدان گذاشت و تا ۱۰ دقیقه‌پایانی هم راه‌های نفوذ تیم حریف را بسته بود، هم بارها و بارها روی دروازه حریف خطرناک ظاهر شد. در این لحظات آنچه بیشتر از همه به چشم آمد فرصت سوزی مهاجمان سپاهان بود و کم‌دقتی بازیکنان سپاهان اجازه تثبیت برتری این تیم را نداد. در ۱۰ دقیقه پایانی بازی مطهری با تعویض‌های خود توانست تا حدودی شرایط بازی را برگرداند و نساجی روی چند حرکت بسیار خطرناک ظاهر شود، اما هشیاری مدافعان سپاهان اجازه باز شدن دروازه را نداد تا این بازی با نتیجه دو بر صفر به پایان برسد.

دقایق حساس

*دقیقه ۱۳: نفوذ عالی بازیکنان سپاهان و پاس عرضی خطرناک این تیم، با دخالت مدافعان نساجی به کرنر رفت.

*دقیقه ۱۴: ضربه مغانلو در شلوغی محوطه جریمه حریف با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

*دقیقه ۲۶: روی یک‌ کرنر ارسالی و در شلوغی محوطه جریمه نساجی، توپ به حسینی رسید، اما ضربه محکم او از بالای دروازه به بیرون رفت.

*دقیقه ۴۹: ضربه محکم و فنی علی نژاد از کنار دروازه حقیقی به بیرون رفت.

*دقیقه ۵۴: تعلل سیلویرا نزدیک بود کار دست سپاهان بدهد که خروج به موقع مظاهری این خطر را دفع کرد.

*دقیقه ۶۸: شوت از راه دور مغانلو در دستان حقیقی آرام گرفت.

*دقیقه ۸۷: ناهماهنگی بین بازیکنان سپاهان، توپ را در یک شرایط ایده‌آل جلوی پای بازیکن نساجی قرار داد، اما در لحظه آخر نلسون ناجی دروازه سپاهان شد.

*دقیقه ۹۰: یک ضد حمله عالی بازیکنان سپاهان را در موقعیت سه به دو در محوطه جریمه حریف قرار داد، اما کامسوبا با ضربه خودخواهانه این شانس را از دست داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =