سنگ

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران به‌ عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه سنگ، ۱۹ مهرماه جاری در شهر نیم ور محلات برگزار می شود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران به‌ عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه سنگ، ۱۹ مهرماه جاری در شهر نیم ور محلات برگزار می شود.

محمد جمال‌عباسی افزود: این نمایشگاه بین‌المللی، ۱۳ سال اخیر با حضور واحدهای معدنی سنگ از سراسر کشور، تجار خارجی و معدن‌کاران بین‌المللی مهر ماه هر سال در محلات برگزار شده است.

وی ادامه داد: معرفی آخرین دستاوردها و توانمندی‌های معادن سنگ تزئینی کشور، حضور هیات‌های تجاری و رایزنان بازرگانی، برپایی نشست‌های تخصصی و میزگردهای علمی در حوزه سنگ‌های تزئینی برای فعالان این بخش از برنامه‌های تدارک شده امسال چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: این نمایشگاه بین‌المللی با حضور مسئولان کشوری و استانی و ۲۰۰ شرکت داخلی و بین المللی در حوزه سنگ، فرآوری سنگ و ماشین آلات از ۱۹ تا ۲۲ مهرماه به در محل نمایشگاه سنگ محلات - نیم‌ور دایر خواهد بود.

جمال‌عباسی ادامه داد: کشورهای قطر، عمان، سوریه، قزاقستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ایتالیا، آلمان، لبنان، عراق، ترکیه، هند و چین برای حضور در چهارهمین نمایشگاه بین المللی سنگ محلات اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی یادآور شد: این نمایشگاه در سایت بین‌المللی نمایشگاهی شهر نیم ور و در فضای نمایشگاهی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع، شامل ۷۰ هزار متر مربع عرصه نمایشگاهی باز و ۲۰ هزار متر مربع فضای سرپوشیده دایر می‌شود.

۱۵۰ معدن فعال سنگ در شهرستان محلات وجود دارد و ۲ میلیون تن مواد خام سنگ تزئینی سالانه از این معادن برداشت می‌شود و بیش از ۲ درصد سنگ ساختمانی و هشت درصد سنگ تراورتن جهان در محلات تولید و در بازارهای داخلی و خارجی به مصرف می‌رسد.

۲۹۵ واحد فرآوری سنگ با ظرفیت ۱۵ میلیون متر مربع در محلات فعالیت می‌کنند که ۱۳ درصد تولید کشور در این شاخه انجام می‌شود.

محلات واقع در جنوب استان مرکزی و در ۲۶۲ کیلومتری جنوب غربی پایتخت ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد و شهرت آن در حوزه تولید سنگ تزئینی، گل و گیاه زینتی و تریکو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =