• ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
  • کد خبر: 27923
  • readingTime: ۱ دقیقه
علی نیکزاد

نائب رئیس مجلس گفت: یک ریال ارز برای تولید مسکن نیاز نیست، مایحتاج تولید ساختمان در کشور وجود دارد و از این رو هیچ وابستگی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علی نیکزاد بعدازظهر دوشنبه در آئین اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان ضمن قدردانی از زحمات همه مسئولان برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: ایران ۸۴ میلیون نفر جمعیت و ۲۶.۴ میلیون خانوار داریم، ۲۲ درصد مردم در روستا زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از مهاجرت حدود ۲۰ میلیون نفر از روستاها باید مورد توجه باشد، گفت: برای این امر باید زیرساخت‌های لازم و اشتغال تامین شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مسکن در کشور تولید شود، ادامه داد: در مجلس یازدهم قانون جهش مسکن را تصویب کردیم، افزود: یک ریال ارز برای تولید مسکن نیاز نیست، مایحتاج تولید ساختمان در کشور وجود دارد و از این رو هیچ وابستگی نداریم.

وی با بیان اینکه قانون تولید مسکن تحت نظر رئیس جمهور است و در این قانون همه باید به دستور رئیس جمهور توجه کنند، تصریح کرد: ۱۳۶ رشته مربوط به ساختمان داریم، صنعت مسکن می‌تواند لوکوموتیو اقتصاد را به حرکت درآورد.

نیکزاد با بیان اینکه برای هر یک‌میلیون مسکن ۲.۵ میلیون شغل مستقیم و غیر مستقیم تثبیت می‌شود، افزود: خلاقیت، نوآوری و فناوری نیز میتواند در این زمینه کمک کننده باشد.

وی با تاکید بر اینکه سیستم بانکی از بخش مسکن حمایت کند، ادامه داد: این در حالی است که تسهیلات مناسبی نداریم اما در دیگر کشورها شاهد وام های صد در صد تقسیطی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =