ساپینتو مورایس

پیروزی سپاهان با هدایت مورایس برابر استقلالِ ساپینتو واکنش نشریات پرتغالی را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان روز گذشته و در هفته اول مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس در ورزشگاه آزادی میهمان تیم فوتبال استقلال تهران بود. نکته ویژه این بازی تقابل دو سرمربی پرتغالی لیگ برتر فوتبال ایران در همان هفته ابتدایی بود، تقابلی که دوستداران فوتبال برای آن انتظار زیادی نکشیدند.

بر روی نیمکت میزبان ریکاردو ساپینتو پر سر و صدا با تیشرت سفید رنگ حضور داشت و با شور و حرارت بالایی بر سر بازیکنان داد و فریاد می‌کرد. در سوی دیگر ژوزه مورایس با کت و شلوار و کروات طلایی با آرامش هر چه تمام‌تر بازی را دنبال می‌کرد و در بیشتر صحنه‌ها مشغول مشورت با دستیارانش بود.

در نهایت این تقابل بین کلاسیک و مدرن را مورایس با یک بازی منطقی، نرم و روان و همچنین آرام پیروز شد و قلعه شکست‌ناپذیران را فتح کرد. دژی که حالا رهبری‌اش به دست ساپینتو افتاده است. این بازی اگرچه نیمه اول چندان دلچسبی نداشت، اما در نیمه دوم دو تیم بازی بهتری به نمایش گذاشتند و سپاهان در پنج دقیقه، دو گل روی حرکات تیمی عالی به ثمر رساند تا مورایس با سه امتیاز به خانه بازگردد.

این تقابل پرتغالی‌ها در بین نشریات کشور پرتغال نیز بازخورد داشت و بسیاری از نشریات ورزشی مطرح این کشور به آن پرداختند.

روزنامه معروف «آبولا» درباره این بازی نوشت: ژوزه مورایس سرمربی سپاهان در آغاز ماجراجویی خود در لیگ ایران موفق شد، قهرمان ایران یعنی استقلال را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد. این نشریه همچنین به حضور یک سرمربی پرتغالی دیگر یعنی ساپینتو روی نیمکت استقلال اشاره کرده است.

نشریه «رکورد» نیز به این پیروزی مورایس پرداخته و تاکید کرده که این مربی در اولین گام خود در فوتبال ایران موفق شده مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد.

رسانه ورزشی «اوجوگو» دیگر نشریه‌ای بود که درباره این بازی نوشت: ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان در آغاز دور جدید لیگ فوتبال ایران، هموطن خود ریکاردو ساپینتو را در حالی شکست داد که تیم تحت نظر ساپینتو فصل گذشته ایران را با قهرمانی بدون شکست پشت سر گذاشته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =