سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از برگزاری رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های کوچک و متوسط همزمان با هفته صنایع کوچک در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایراسین، عزیزاله قربانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از برگزاری رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های کوچک و متوسط همزمان با هفته صنایع کوچک در استان اصفهان خبر داد.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه فناوری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در رفع مسایل فناورانه واحدهای صنعتی به‌ویژه در سال حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، اظهار کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نیاز فناورانه صنایع کشور شناسایی شده و در قالب برگزاری نشست های رو در رو بین فناوران و این واحدها بیش از ۴۵۰ نیاز فناورانه رفع شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک افزود: در رویداد حاضر بیش از ۹۰ نیاز فناورانه از واحدهای صنعتی ۱۰ استان کشور مطابق با ساختار مشخص شناسایی و در سامانه ثبت شده است.

قربانی ادامه‌داد: تاکنون بیش از ۴۰ فناور برای رفع نیازهای فناورانه مذکور اعلام آمادگی کرده اند که زمینه برگزاری جلسات رو در رو و عقد تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری همزمان با برگزاری رویداد فراهم می‌شود.

وی همچنین با اشاره به شناسایی یک‌هزار و ۶۵۰ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، افزود: این سازمان مشوق های متعددی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی کشور در نظر گرفته شده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری ۱۵ قرارداد واگذاری حقوق انتفاع عرضه به میزان ۱۱۳هزار مترمربع با شرکت‌های دانش بنیان منعقد شده است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۸۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی و فناوری کشور مستقر شده است.

قربانی اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری در جهت کمک به دانش بنیان شدن واحدهای مذکور فعالیت می‌کند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: ۱۸ فن‌بازار منطقه ای در کشور با تولیت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با هدف به‌هم رسانی صنایع و شرکت های دانش بنیان و فناور فعالیت می‌کنند که در سال گذشته ۴۵۶ عنوان بازاریابی محصولات دانش بنیان به مبلغ ۴۶۰ میلیارد ریال، ۹۵ مورد جذب سرمایه به ارزش یک‌هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال و ۳۲۶ مورد انتقال فناوری و رفع مسایل صنعت به ارزش ۳۸۶ میلیارد ریال از طریق فن‌بازارهای منطقه ای انجام شده است‌.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =