صنایع کوچک

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از افزایش ۲۶ درصدی میزان صادرات کل واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش ایراسین؛ علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از افزایش ۲۶ درصدی میزان صادرات کل واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تعداد کنسرسیوم‌های صادراتی برای صادرات به کشورهای هدف گفت: این سازمان، برنامه‌های حمایتی خود را برای تسهیل رسوخ فناوری و نوآوری در صنعت و ورود شرکت‌های توانمند دانش بنیان، نوپا، فناور و نوآور به شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور، تدوین و ابلاغ کرده است تا به شکوفایی هرچه بیشتر تولید بیانجامد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: افزایش ۷۶ درصدی تعداد رویدادهای استارتاپی به منظور شناسایی، حمایت و تجاری سازی ایده‌های نوآورانه کسب و کارها، افزایش ۷۶ درصدی تعداد ایده‌های برتر برگزیده و به منظور تقویت ایده‌های نو و خلاق در زمینه توسعه SME‌ها و شهرک‌های صنعتی و افزایش ۲۷ درصدی تعداد بیمه نامه‌های صادره خاص صنایع کوچک به منظور افزایش ضریب امنیت و کاهش ریسک تولید واحدهای کوچک و متوسط از جمله اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در ۱۵ ماه منهتی به خرداد امسال است.

علی رسولیان گفت: در این مدت تعداد واحدهای تولیدی راکد که دوباره راه اندازی شده ۲۰ درصد، تعداد نیازهای فناورانه رفع شده ۱۴ درصد، تعداد واحدهای تولیدی دانش بنیان شده ۱۴ درصد، خوشه‌های صنعتی خاتمه یافته ۱۰ درصد، تعداد سرمایه گذار خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۵ درصد و تعداد ضمانت‌نامه‌های صادر شده صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ۴ درصد افزایش داشته است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۸ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۴ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۹ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۵۲۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۷ هزار و ۷۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

از سال ۱۳۹۳ به مناسبت پنجاهمین سالروز تأسیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و بنا به تصویب شورای فرهنگ عمومی، ۲۱ مرداد در تقویم رسمی کشور به‌عنوان "روز حمایت از صنایع کوچک" نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =