نیروگاه بادی

ویتنام متعهد شده است که تا سال ۲۰۵۰ تولید کربن خود را به صفر برساند. در همین راستا ظرفیت بادی فراساحلی خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۷ گیگاوات (GW) و تا سال ۲۰۴۵ به ۶۵ گیگاوات افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، معاون وزیر صنعت و تجارت ویتنام اعلام کرد این کشور تا سال ۲۰۳۰ به سرمایه‌گذاری بین ۸ تا ۱۴ میلیارد دلار در سال برای توسعه نیروگاه‌های جدید و توسعه شبکه خود نیاز دارد.

«دانگ هوانگ آن» در بیانیه‌ای اظهار کرد: از ۸ تا ۱۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مورد نیاز ویتنام برای توسعه نیروگاه‌های جدید، ۷۵ درصد برای نیروگاه های جدید با اولویت منابع تجدیدپذیر و ۲۵ درصد برای توسعه شبکه هزینه می‌شود.

ویتنام، یک مرکز تولید منطقه‌ای، برای حمایت از اقتصاد و جمعیت در حال رشد خود، باید ظرفیت تولید برق نصب شده خود را حدود ۱۰ درصد در سال افزایش دهد.

ویتنام که سال گذشته متعهد شد تا سال ۲۰۵۰ تولید کربن خود را به صفر برساند، ظرفیت بادی فراساحلی خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۷ گیگاوات (GW) و تا سال ۲۰۴۵ به ۶۵ گیگاوات افزایش خواهد داد. این در حالی است که نسبت زغال سنگ در ترکیب انرژی خود را کاهش خواهد داد.

معاون وزیر صنعت و تجارت ویتنام گفت:« ویتنام نیروگاه‌های جدید با سوخت زغال سنگ را به طرح اصلی توسعه برق خود اضافه نخواهد کرد و تنها پروژه‌های زغال سنگی را که تا سال ۲۰۳۰ در دست ساخت هستند ادامه خواهد داد.

این وزارتخانه ماه گذشته از دولت خواست تا پروژه‌های زغال سنگ آتی با ظرفیت مجموع ۱۴.۱۲ گیگاوات را از برنامه توسعه اصلی نیرو که در حال تهیه است، حذف کند.

طبق آخرین پیش‌نویس طرح اصلی توسعه برق، مجموع ظرفیت تولید برق نصب شده در ویتنام از ۷۶.۶ گیگاوات در پایان سال گذشته به ۱۲۱ گیگاوات تا سال ۲۰۳۰ و به ۲۸۴ گیگاوات تا سال ۲۰۴۵ افزایش می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =