صنعت فولاد

معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی حدود ۳۰ میلیارد دلار به صنایع و تولیدکنندگان محصولات و کالاهای صنعتی تسهیلات پرداخته است که از این میزان تسهیلات، سهم صنعت فولاد سه میلیارد و ۲۸۵ میلیون دلار بوده است.

به گزارش ایراسین به نقل از فولادبان سیدعلیرضا میرمحمد صادقی معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی حدود ۳۰ میلیارد دلار به صنایع و تولید کنندگان محصولات و کالاهای صنعتی تسهیلات پرداخته است که از این میزان تسهیلات سهم صنعت فولاد سه میلیارد و ۲۸۵ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات تخصیصی به ۴۳ طرح فولادی شامل مس، پروفیل و قوطی فلزی بوده است افزود: این میزان تسهیلات از سال‌های ۹۱ به صنعت فولاد اختصاص یافته و تاکنون بخشی از این طرح ها بهره برداری و موعد پرداخت بخشی از اقساط و وام‌ها رسیده است.

این عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی ایران تصریح کرد: از مجموع ۴۳ طرح فولادی که صندوق توسعه ملی تامین مالی کرده است تقریبا ۴۱۶ میلیون دلار سر رسید شده یعنی قسط‌های آن در مرحله پرداخت است و حدود ۲۴۶ میلیون دلار یعنی ۶۰ درصد قسط‌ها در حال پرداخت و واریز است.

میرمحمد صادقی مطالبات صندوق توسعه ملی را از صنعت فولاد ۱۷۰ میلیون دلار ذکر کرد و گفت : از این میزان تسهیلات شش کارخانه که در مالکیت شرکت‌های فولادساز است نیمی از مطالبات صندوق را پرداخت کرده اند و مابقی تسهیلات نیز قرار است بتدریج جذب شود.

وی شیوه پرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی را از طریق بانک عامل بیان کرد و افزود: بیشتر طرح‌های تسهیلاتی که اغلب ارزی هم بوده اند از طریق بانک صنعت و معدن و بخشی از طریق بانک توسعه صادرات ، پاسارگاد، بانک های صادرات ، سپه و کشاورزی پرداخت شده است.

معاون بانکی واعتباری صندوق توسعه ملی ایران درباره شیوه دریافت تسهیلات واحدهای تولیدکننده محصولات فولادی اظهارداشت: واحدهای صنعتی حایز شرایط برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی بعد از مراجعه به بانکها و طبق قرارداد ، چنانچه توان بازپرداخت داشته باشند می توانند تسهیلات دریافت کنند که کف و سقف پرداختی تسهیلات یک میلیون تا ۲۰۰ میلیون دلار با توجه به فرایند پروژه است.

میرمحمد صادقی ادامه داد: میزان تسهیلات با توجه به حجم تولید، فعالیت تولیدی ، میزان صادرات و توان بازپرداخت تعیین خواهد شد و اگر طرح توجیه پذیر باشد بر اساس مدارک ، اسناد که اعلام وصول می شود تسهیلات برای خرید تجهیزات از طریق خرید ارزی پرداخت می شود.

وی حجم کل تسهیلات صندوق توسعه ملی را برای صنایع کشور۳۰ میلیارد دلار را ذکر و تصریح کرد: فولادسازان وغیرفولادی ها می توانند از صندوق توسعه ملی تسهیلات بگیرند و بازپرداخت آنها درصورت دریافت ریالی تسهیلات، ریالی و در صورت دریافت ارزی ، بصورت ارزی (دلار، یورو، پوند و ین )خواهد بود و صندوق هیچ مماشاتی برای تبدیل ارز دریافتی به ریال نخواهد داشت.

معاون بانکی واعتباری صندوق توسعه ملی ایران در پایان تصریح کرد: صندوق توسعه ملی صندوق بین نسلی و ثروت ملی کشور به حساب می اید و بیش از ۸۵ میلیون سهامدار ایرانی دارد لذا توجه به بازگشت اقساط و بازپرداخت تسهیلات ضروری است و قطعا با بازپرداخت اقساط ، میزان تسهیلات نیز افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =