• ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
  • کد خبر: 27671
  • readingTime: ۱ دقیقه
هیئت مذهبی

یک جامعه شناس گفت: مسئولیت اجتماعی در هیئات مذهبی نقش پررنگی دارد و طی سال‌های گذشته این هیئات نقش بسزایی داشته‌اند.

رضا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به ایام عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایش و برپایی مجالش عزاداری و هیئت‌های مذهبی در سطح شهرها و روستاهای کشور اظهار داشت: در این راستا باید توجه داشت که این تجمعات بهترین بستر برای فرهنگسازی در جامعه است.

وی با بیان اینکه می توان گفت هیئات مذهبی و مجالس عزاداری از جمله مراکزی هستند که به خوبی به مسئولیت‌های اجتماعی خود توجه داشته و دارند، تصریح کرد: از این رو حمایت از این نهادها امری مهم است و بهتر آنکه این هیئات از دل مردم راه‌اندازی شده‌اند.

این جامعه شناس با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی هیئات مذهبی توجه به سلامت عزاداران و همچنین برقراری تامین امنیت جانی آنها است، ابراز داشت: از این رو باید مسئولان هیئات به توصیه های وزارت بهداشت و پلیس در زمینه تامین امنیت عزاداران توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا تجربه گران‌سنگ و ارزشمندی را در برپایی مجالس عزای حسینی در کمال سادگی و بدون تشریفات با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کوچه، خیابان، منزل، دانشگاه، مدارس، پادگان و امام زادگان و پارک‌ها به نمایش گذاشتند، تصریح کرد: این رفتار بی‌شک می‌تواند الگویی ماندگار برای همه شیعیان و عاشقان اهل‌بیت (ع) در سراسر جهان باشد.

سلیمانی همچنین به مسئولیت اجتماعی هیئات مذهبی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این روزها تقویت فعالیت هیئات در این زمینه امری ضروری است و با نظارت درست نهادهای نظارتی و آموزش به وعاظ و مداحان امکان پذیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =