مجتمع فولاد سبا

با تولید بیش از ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم مجتمع فولاد سبا برای چهارمین ماه متوالی کارکنان این واحد توانستند افتخارآفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، با تولید بیش از ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم مجتمع فولاد سبا برای چهارمین ماه متوالی کارکنان این واحد توانستند افتخارآفرینی کنند. در ادامه مطلب چگونگی کسب این رکورد غرورآفرین را از زبان بلندهمتان فولاد سبا پی می‌گیریم.

بهمن خلیلی مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا در گفتگو با ایراسین اظهار داشت: تلاشگران مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه در تیرماه ۱۴۰۱ موفق شدند با تولید ۱۳۷ هزار و ۵۱۰ تن آهن اسفنجی، چهارمین رکورد تولید ماهانه متوالی در سال جاری را به ثبت رسانده و رکوردِ قبلی تولید ماهانه این محصول، به میزان ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ تن که در خردادماه ۱۴۰۱ محقق شده بود را ارتقا دهند.

وی افزود: از ابتدای سال، تولید آهن اسفنجی در این واحد به مرز ۵۴۱ هزار تن رسیده است که حدود ۸ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی واحد است. تکرار متوالی این رکوردها نشان از همدلی پرسنل و مدیریت جهت رسیدن به مرز حداکثری تولید است.

مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا بیان داشت: این دستاورد ارزشمند را به کلیه کارکنان، ذینفعان و شرکای کسب‌وکار گروه فولاد مبارکه تبریک عرض نموده و در پایان از همیاری مدیریت‌های مختلف و سایر همکاران در سطح شرکت و حمایت‌های بی‌دریغ مدیریت ارشد فولاد مبارکه تقدیر و تشکر می‌نمایم.

ارتقا تولید کمی همراه با افزایش کیفی محصول

فرهاد رجبی رئیس آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا نیز درباره این رکود اظهار کرد: کارکنان جهادگر فولاد سبا در تیرماه سال جاری نیز با افزایش بهره‌وری تجهیزات و انجام عملیات تعمیرات در زمان‌هایی که خطوط تولید با محدودیت برق مواجه بوده‌اند برای چهارمین بار در سال جاری توانستند رکوردشکنی کنند.

وی افزود: تولید کمی آهن اسفنجی در فولاد سبا همراه با افزایش کیفی محصول همراه بوده است. روند روبه رشد کیفیت مطلوب و مطابق با استانداردهای محصول ویژه در چهارمین ماه سال و همچنین گذشتن از مرز تولید نیم میلیون تن آهن اسفنجی طی چهار ماه از مهم‌ترین ویژگی‌های این رکورد ارزشمند است.

رئیس آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا تصریح کرد: تحقق این رکورد ثمره تلاش و کارهای تیمی کارکنان این واحد است و قطعا در آینده با بهبودهایی نظیر افزایش کیفیت گندله مصرفی نسبت به ماه‌های گذشته می‌توانیم موفق‌تر عمل نماییم.

استمرار در ثبت رکورد ماهانه، حاصل برنامه‌ریزی صحیح

آرش نوروزی کارشناس تولید آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا درباره ثبت رکوردهای متولی مجتمع فولاد سبا اظهار کرد: استمرار در ثبت رکورد ماهانه تولید و گذر از ظرفیت اسمی واحد احیا سبا در سال جاری، حاصل برنامه صحیح برای انجام عملیات تعمیراتی واحد در زمان‌های محدودیت استفاده از برق، شناسایی و آنالیز به‌موقع موانع کمی و کیفی تولید، آنالیز نوسانات کیفی حاصل از کیفیت گندله ورودی، کارهای گروهی و تیمی در واحدهای احیا، انباشت و برداشت، دفتر فنی تولید و تعمیرات، شناسایی و رفع به‌موقع موانع تجهیزاتی در راستای تولید، برنامه‌ریزی‌های عملیاتی، نظارت و کنترل صحیح فرایند طبق دستورالعمل‌های عملیاتی بوده است.

سعید شیخ‌میر فورمن تعمیرات آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا نیز اظهار داشت: عملکرد برنامه‌ریزی‌شده و پیوسته تیم‌های تعمیراتی، بازرسی‌های منظم و نگهداری تجهیزات طبق دستورالعمل‌های عملیاتی و پیشگیرانه، اعتماد و استفاده از تجهیزات بومی‌سازی شده، آنالیز دقیق و به‌موقع توقفات اضطراری در راستای بهبود و افزایش تولید، انجام تعمیرات ماهانه باکیفیت از مهم‌ترین عوامل مؤثر در ثبت این رکوردهای ارزشمند و مستمر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =