سدها

سخنگوی صنعت آب گفت: خوشبختانه با وجود وقوع سیل‌های وحشتناک هیچ کدام از سدهای کشور نشکستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فیروز قاسم‌زاده صبح یکشنبه در چمع خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی درباره وقوع سیلاب اظهار داشت: زمانی که هشدارهای نارنجی و قرمز از سوی سازمان هواشناسی کشور صادر می‌شود، تمام نیروها در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیروهای عملیاتی از هفته گذشته تجهیز شدند و با توجه به اقداماتی که صورت گرفت، حداقل آسیب را داشتیم اما در حوزه شبکه‌های آب شهری برخی تجهیزات دچار مشکل شدند که آنهم کمتر از چند ساعت برطرف شدند.

سخنگوی صنعت آب در خصوص کدورت آب در برخی از مناطق کشور ابراز داشت: کدورت آب در هیچ تصفیه‌خانه وزارت نیرو وجود نداشت.

ورود ۲۶۰ میلیون متر مکعب آب به سدهای کشور

وی در خصوص ورودی سیلاب‌ها به سدهای کشور نیز تصریح کرد: ۲۶۰ میلیون مترمکعب ورودی آب به مخازن سدهای کشور گزارش شده است.

قاسم زاده با در خصوص برخی اظهار نظرات در زمینه وضعیت سدهای کشور پس از وقوع سیل اضافه کرد: خوشبختانه در این سیلاب‌ها هیچ کدام از سدهای کشور آسیب ندیده و تنها در استان کرمان یک بند خاکی ظرفیت ۳۵۰ هزار مترمکعب شکسته شد.

وی با بیان اینکه با توجه به این‌که پیش‌بینی‌هایی که در مورد این مساله صورت گرفته بود، از دو روز قبل اطلاع داده بودیم و در همین راستا فرماندار منطقه اقدامات لازم را انجام داد، تصریح کرد: بخش عمده آب قبل از وقوع سیل تخلیه شد و شکسته شدن این بند مشکل چندانی را ایجاد نکرد، چرا که در پایین دست یک منطقه آبرفتی وجود داشت.

تاسیسات آبی کشور کمترین خسارت ناشی از سیلاب را دید

سخنگوی صنعت آب با اشاره به افت فشار آب در برخی از شهرهای کشور نیز اضافه کرد: کمترین میزان آسیب وارد شد و در بخش‌هایی که شکستگی در حوزه توزیع صورت گرفت، با مشکلات موقتی روبه‌رو بودیم که آن هم در زمانی کوتاه برطرف شد و اکنون مشکلی وجود ندارد.

وی در خصوص تخصیص و ساماندهی سیلاب‌ها گفت: اولویت وزارت نیرو پس از تخصیص منابع شرب حق‌آبه‌های زیست‌ محیطی بوده امسال نیز این رهاسازی صورت اما در جاهایی که وزارت نیرو سازه‌ای ندارد، این موضوع وابسته به بارندگی‌هاست که در سیلاب‌های اخیر نیز شاهد ورودی‌های خوبی بودیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =