بارش باران

رئیس مرکز مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از گسترده‌تر شدن فعالیت سامانه مونسون هند بر روی کشور به ویژه در استان‌های مرکزی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت جریان مونسون اقیانوس هند بر روی کشور است به گونه‌ای از امروز بعد از ظهر شاهد فعالیت این سامانه بر روی استان‌های مرکزی نیز خواهیم بود.

وی افزود: بر این اساس بارش‌های بسیار شدیدی را در نیمه‌جنوبی، غربی، شرقی و مرکزی کشور سبب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی برای اکثر نقاط کشور ابراز داشت: این بارش‌ها سیل آسا خواهد بود و مخاطراتی را به همراه دارد همانطور که طی چند روز اخیر در جنوب کشور شاهد حوادث بدی بودیم.

وی با بیان اینکه برای فردا بیشترین خطر فعالیت این سامانه برای استان‌های کرمان، فارس، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و بوشهر پیش بینی شده است، تصریح کرد: هشدارها و توصیه‌های لازم درخصوص وقوع سیلاب را به دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی داده شده است.

ضیاییان با تاکید بر اینکه فردا فعالیت سامانه بارشی در نیمه‌جنوبی سیستان‌وبلوچستان همچنان برای نیمه‌شمالی این استان همچنین استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، اصفهان، کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری و برخی نقاط استان‌های همدان، لرستان و مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: فعالیت گسترده این سامانه طی روز جمعه نیز در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان، فارس، چهارمحال‌وبختیاری، هرمزگان، بوشهر، شمال خوزستان و استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز درگیر بارش‌های سیل‌آسا خواهند شد.

وی گفت: این سامانه فعالیت خود را در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در مناطق غرب کشور ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =