بارش باران در جاده

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از وقوع رگبار و رعد و برق که باعث اختلال در تردد وسایل نقلیه در جاده‌های ۱۲ استان می شود، خبر داد.

به گزارش ایراسین، سرهنگ احمد شیرانی اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار سازمان هواشناسی با سطح نارنجی و قرمز از امروز تا پایان هفته با تداوم رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید، بارندگی شدید، احتمال وقوع سیلاب، خیزش گردوخاک شدید و اختلال در تردد وسایل نقلیه در برخی جاده‌های استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، هرمزگان، یزد، اصفهان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان وجود دارد.

وی افزود: وزش باد شدید باعث بروز پدیده گرد غبار و کاهش میدان دید رانندگان می‌گردد و احتمال وقوع تصادفات زنجیره‌ای را افزایش می‌دهد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: بارندگی‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح جاده‌ها می‌گردد و رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی با خودرو جلویی در این شرایط ضروری است.

شیرانی ادامه داد: رانندگی در این شرایط نیازمند رعایت احتیاط بیشتر و آمادگی کامل در مواجه با این شرایط است.

وی گفت: به رانندگان خصوصاً در بخش حمل کالا و مسافر توصیه می‌کنیم در این ایام زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با در نظر گرفتن کامل مقررات راهنمایی رانندگی، احتیاط بیشتر و کاهش سرعت رانندگی نسبت به شرایط عادی مسافرت کنند و از قبل سفر، شرایط جوی طول مسیر را مطلع شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =