المپیک پاریس

کمیته برگزاری مسابقات المپیک‌ پاریس جزئیات برگزاری این رقابت‌ها را اعلام کرد همچنین شعار المپیک ۲۰۲۴ نیز مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک ت۲۰۲۴ پاریس برنامه مسابقات را اعلام کرد. بر این اساس اولین مدال‌های طلا در تاریخ ۶ تیرماه 1403 توزیع می‌شود و ورزشکاران در رشته‌های جودو، شمشیربازی، دوچرخه سواری، اسکیت‌بورد خیابانی، شنا، شیرجه، راگبی و تیراندازی رقابت خواهند کرد. همچنین رقابت‌های موج سواری در سواحل تاهیتی برگزار می‌شود.

در آخرین روز برگزاری المپیک نیز مدال‌های کشتی، وزنه‌برداری، بسکتبال، واترپلو، دوچرخه‌سواری پیست، پنج‌گانه و هندبال توزیع می‌شود.

فروش رسمی بلیت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز از دسامبر ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. طبق گفته برگزارکنندگان، حدود ۱۰ میلیون بلیت فروخته خواهد شد. بیش از یک میلیون از آنها با قیمت ۲۴ یورو به فروش می رسد. هزینه گران‌ترین بلیت حدود ۹۵۰ یورو خواهد بود.

شعار المپیک ۲۰۲۴

همچنین شعار المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس نیز انتخاب شد. "بیایید بازی‌های بزرگ را آغاز کنیم" (Ouvrons Grand Les Jeux) شعار المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود که از سوی دفتر مطبوعاتی کمیته برگزاری المپیک پاریس اعلام شد. طبق گزارش ها، این شعار در پارالمپیک ۲۰۲۴ نیز استفاده خواهد شد.

بازی‌های المپیک تابستانی پاریس از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس هم ۲۸ آگوست تا ۸ سپتامبر (۷ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۳) در پایتخت فرانسه برگزار خواهند شد.

افتتاحیه ۶۰۰ هزار نفری در رود سن

رئیس کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ اعلام کرد تا ۶۰۰ هزار نفر می‌توانند در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس حضور داشته باشند.

در این جلسه نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌ها توضیح داده شد که قرار است نه در استادیوم، بلکه برای اولین بار در مرکز شهر پاریس برگزار شود. بر این اساس برای اولین بار، مراسم افتتاحیه در استادیوم برگزار نمی‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های منتشر شده این مراسم در قلب شهر پاریس در کنار رود سن برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =