کاهش دما

مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت آب و هوای استان‌های کشور طی روزهای آتی، در عین حال از کاهش محسوس دمای برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایراسین، طبق اعلام مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پنج روز آینده در ساعات بعد از ظهر و شب در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین امروز (پنجشنبه ۳۰ تیر) در استان‌های ساحلی خزر و از جمعه (۳۱ تیر) تا دوشنبه (۳ مرداد) هفته آینده در استان‌های ساحلی خزر و برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی رگبار رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲ و ۳ مرداد) در ارتفاعات البرز نیز رخ خواهد داد. از روز جمعه تا دوشنبه (۳۱ تیر تا ۳ مرداد) نیز کاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده در شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک و در سه روز آینده در برخی نقاط غرب و جنوب غرب در برخی ساعات گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. شرق دریای عمان و دریای خزر در پنج روز آینده مواج خواهند بود.

آسمان تهران فردا (۳۱ تیرماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و روز شنبه (اول مردادماه) صاف و در بعضی ساعات وزش باد با احتمال گرد و خاک و در شب تا قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی امروز و فردا (۳۰ و ۳۱ تیرماه) اهواز با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۰ و ۱۲ درجه سانتیگراد خنک ترین مرکز استان کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =